Долаємо навчальні втрати та ефективно готуємось до НМТ 2024: цифрові ресурси та інструменти як засіб підвищення результату навчання на уроках іноземних мов у змішаному форматі

У рамках реалізації проєкту Мультипредметний університет – «Педагогічне зростання – 2024», з метою удосконалення фахової майстерності вчителів щодо подолання навчальних втрат і ефективної підготовки до державних екзаменаційних іспитів в умовах змішаного навчання, обміну досвідом з використання цифрових ресурсів на уроках іноземних мов для досягнення високих результатів 25 березня  2024 року у форматі Zoom відбувся методичний вебінар «Долаємо навчальні втрати та ефективно готуємось до НМТ 2024: цифрові ресурси та інструменти як засіб підвищення результату навчання на уроках іноземних мов у змішаному форматі», в якому взяли участь учителі іноземних мов закладів середньої освіти міста Одеси.

Під час вебінару були розкриті наступні питання: НМТ – 2024: актуальні новини; подолання навчальних втрат як передумова ефективної підготовки до державного іспиту; особливості екзаменаційних завдань з іноземних мов; актуалізація знань про іспит з іноземних мов: типи та види завдань з різних частин тесту, основні запобіжники; ефективні цифрові інструменти, які допомагають успішно  побудувати сучасний урок іноземних мов в умовах змішаного навчання; сучасне освітнє середовище та високий результат навчання (з досвіду).

На початку заходу консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич акцентувала увагу слухачів на важливих питаннях щодо подолання навчальних втрат (основні ресурси та алгоритм дій вчителя) та особливостей проведення державного іспиту з іноземних мов відповідно до нормативних документів МОН  (порядок, терміни проведення, правила реєстрації, пункти тестування в Україні і за кордоном, структура тестової роботи тощо).

Спікерка Катерина Ковальська, вчителька французької мови Одеського ліцею № 1 імені А.П. Бистріної, учасниця міської творчої групи вчителів іноземних мов, поділилась власним досвідом щодо подолання навчальних втрат та ефективної підготовки учнів до НМТ шляхом використання сучасних цифрових інструментів на уроках іноземних мов у змішаному форматі. Під час практичної частини педагог презентувала власний план подолання навчальних втрат з французької мови у 9 класі за допомогою інтерактивної методики і цифрових інструментів, окреслила покроковий алгоритм роботи з повторення навчального матеріалу і надолуження недоотриманих знань у межах сучасного уроку та під час організації самостійної роботи учнів.

Упродовж заходу спікерка продемонструвала можливості цифрових інструментів (Wizer.me, Book Creator, TV5 Monde та ін.), які можна використовувати для організації ефективної взаємодії з учнями у змішаному форматі, а саме: для створення предметних тестів, інтерактивних робочих аркушів, зошитів та віртуальних цифрових підручників; для проведення  діалогічного і монологічного мовлення на основі переглянутих автентичних відеофільмів для формування комунікативної і соціокультурної компетентностей сучасних школярів.

Доповідачка наголосила, що системна робота з попередження і подолання навчальних втрат сприяє ефективній підготовці учнів до національного мультипредметного тесту. Учасники отримали методичну допомогу з цього питання: а саме: познайомились з особливостями тестової роботи, типами і видами завдань, основними стратегіями їх виконання; отримали корисні поради щодо запобіжників та типових помилок. Було акцентовано також увагу слухачів на важливості формування  вмінь та компетентностей учнів, які допоможуть їм під час тестування, а саме: вмінь робити швидкий аналіз текстів для розуміння змісту; виділяти ключові слова і звертати увагу на заголовок, іншомовні лексичні одиниці та власні назви; знаходити синонімічні фрази під час відповідей на запитання у частині «читання» тощо.

Насамкінець Катерина Ковальська поділилась прикладами цікавих нетрадиційних (інтегрованих)  уроків французької мови з власного досвіду, які спрямовані на мотивацію учнів до навчання, формування предметних, ключових компетентностей,  наскрізних умінь і готують здобувачів освіти до сучасного життя.

Учасники заходу обмінялись думками щодо теми вебінару та подякували спікерам за корисну інформацію і цікавий сучасний досвід з актуальних питань освіти, який стане їм у нагоді під час викладання іноземних мов  у реаліях  сьогодення. Робота з подолання навчальних втрат і підготовки до НМТ 2024 триває.

Від admin