Наша сторінка сайту «Супервізія в НУШ- КУ «ОЦПРПП» як один із інструментів педагогічної підтримки/супервізії педагогів у режимі онлайн, оскільки «живе» спілкування обмежене, через пандемію коронавірусу, яка досі триває.
Сьогодні сайт функціонує, та розвивається у напрямку надання педагогам міста Одеси безкоштовних супервізійних онлайн-послуг у частині як нормативно-правового, так і теоретико-прикладного супроводу для здійснення ними освітньої діяльності в Новій українській школі.
СУПЕРВІЗІЯ – ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
Супервізія – це новий інструмент професійної підтримки та професійного розвитку педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань Нової української школи. Система супервізії допоможе учителям початкових класів реалізувати цілі і завдання НУШ, долати труднощі та зростати професійно. Ключові функції супервізора: консультативна, наставницька, функція фасилітатора (модератора).
НОРМАТИВНА БАЗА
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про повну загальну середню освіту»;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»;
- Типове положення про проведення супервізії впровадження Концепції «Нова українська школа»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 18 жовтня 2019 року № 1313 «Деякі питання організації та проведення супервізії»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 04 березня 2020 року № 346 «Про внесення змін до Програми проведення супервізії».
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ СУПЕРВІЗІЇ:
- гуманізм і людиноцентризм – побудова взаємодії суб’єктів супервізії на гуманістичних цінностях, визнання пріоритету прав і свобод людини, особистісної гідності;
- прозорість – забезпечення доступу суб’єктів супервізії до матеріалів вивчення, надання права на висловлення власної точки зору кожному учаснику; об’єктивність – неупереджене ставлення супервізора до результатів роботи педагогічних працівників, їх труднощів та ймовірних проблем;
- партнерська взаємодія – міжсуб’єктна рівність і взаємодія учасників супервізії, спільне вирішення проблем і пошук шляхів покращення освітнього і управлінського процесів;
- індивідуальний підхід – толерантне ставлення до всіх суб’єктів супервізії, спрямованість на підтримку і надання консультативної допомоги у вирішенні виявлених у процесі супервізії професійних проблем;
- прогностичність – спрямованість процесу і результатів супервізії на підтримку і подальший розвиток педагогічних працівників, покращення надання освітніх послуг, якості навчання в умовах НУШ;
- розвивальний характер – мотивація суб’єктів супервізії на активізацію їхнього професійного розвитку, самовдосконалення, використання можливостей сучасних ІКТ, Інтернету, самоосвіти;
- рефлективність – здатність супервізора усвідомлювати важливість і відповідальність своєї діяльності як наставника, консультанта, фасилітатора; сприяння, підтримка, консультування суб’єктів супервізії щодо формування у них навичок професійної рефлексії, здатності об’єктивно оцінювати результати своєї діяльності, бачення шляхів подальшого професійного розвитку;
- надійність і валідність вимірювання результатів супервізії – використання сучасних вивірених методик вивчення, об’єктивність трактування результатів, обов’язковість фіксації процесу та результатів супервізії.
Основною метою проведення супервізії є комплекс заходів з навчально-методичного супроводу, професійна підтримка та професійний розвиток педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.