Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися й надихатися силами, що пробудилися в ній.

22 серпня 2024 рокувідбулися Методичні активності для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури «Готуємося до нового навчального року. Консультативна підтримка вчителів-філологів».

Виклики сьогодення – навчання в умовах воєнного стану, поставили перед учасниками освітнього процесу низку важливих проблем щодо організації навчання та отримання учнями якісних освітніх послуг. Особливістю цього навчального року є стратегія МОН України Школа офлайн, у рамках якої якнайбільша кількість школярів має навчатися очно.

З метою успішного початку року було розглянуто та обговорено низку питань, які найбільш актуальні й необхідні в роботі педагогів  сьогодні.

Традиційно закцентовано увагу на освітніх документах: наказах МОН України від 2 серпня 2024 року № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання», від 7 серпня 2024 року № 1112 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» та від 9 серпня 2024 року № 1120 «Про внесення змін до Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти»; постанові Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2024 року «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»; листі МОН України від 17 травня 2024 року № 1/8722 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2024/2025 н.р.».

Також було обговорено питання реалізації Міської цільової програми розвитку та функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя в місті Одесі на 2024-2025 роки ( рішення Одеської міської ради від 24.04.2024 № 2018-VІІІ). На виконання цього документу видано наказ КУ «ОЦПРПП» від 17.06.2024 №10, створено творчу групу для реалізації програми. У зв’язку з цим також було розглянуто лист Державної служби якості освіти України від 5 серпня 2024 року № 698 «Про результати дослідження забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах середньої освіти у 2023/ 2024 н.р.». Саме на вчителів- філологів, на освітян покладається відповідальність та завдання змінювати мовну ситуацію в суспільстві, роблячи державну мову визначальною, виконувати стратегію «Сильна мова – успішна держава».

Актуальним залишається в новому навчальному році питання освітніх втрат та шляхів їх подолання. 140 вчителів української мови та літератури пройшли навчання на очних тренінгах «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат» у минулому навчальному році, й триває навчання в цьому році.

Необхідно активізувати участь філологів у Всеукраїнському проєкті «Єдині» – перехід на українську.

Особливу увагу учасники заходу приділили розгляду зазначених вище документів щодо змін у Типових програмах та оцінюванні результатів навчання у мовно-літературній галузі. Детально їх проаналізувала О.Г. Максютіна, вчителька української мови та літератури Одеського ліцею № 38, керівник міської творчої групи вчителів української мови та літератури. Олена Геннадіївна зокрема наголосила на особливостях та змінах, що стосуються навчання учнів 5-9 класів НУШ, формуванні ключових компетентностей, інтегрованих підходах до викладання предметів, оцінюванні результатів навчання здобувачів освіти відповідно Державного стандарту базової середньої освіти; дала роз’яснення щодо основних функцій оцінювання, його видів (формувальне, підсумкове, державна підсумкова атестація) та критеріїв. Значна увага – 7 класу, учні якого від адаптаційного періоду (5-6 клас) переходять до першого етапу базового навчання.

Учителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Одеського ліцею № 82, керівник міської творчої групи вчителів зарубіжної літератури І.В. Сухініна зупинилася на організації навчання з предмета «Зарубіжна література»: навчальні програми, планування роботи вчителя, оцінювання навчальних досягнень; закцентувала увагу Ірина Вікторівна на змінах у програмах 2022 року щодо вилучення творів деяких авторів, зокрема російських.

Сподіваємося, що учасники отримали відповіді на питання освітнього сьогодення, зокрема мовно-літературної галузі.

Разом формуємо компетентних мовців, які в житті зможуть застосувати знання в різних ситуаціях, правильно й красиво спілкуватися. Навчання має бути сучасним, учитель має бути креативним.

Від admin