У рамках професійного зростання, вдосконалення фахової майстерності педагогів 26 листопада 2025 року відбувся методичний вебінар для вчителів англійської мови за темою «Освітні перлинки педагогічного досвіду: профільне навчання англійської – шлях до успішної професійної реалізації»
Мета заходу: обмін досвідом щодо формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти в умовах профільного навчання англійської у старшій школі; вдосконалення знань із предмета відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти
Зустріч була сконцентрована на важливих питаннях щодо змін в освіті відносно старшої ланки НУШ, на практичному сучасному досвіді з викладання предмета в умовах профільного навчання. Було наголошено, що реформа НУШ передбачає новації в структурі закладів освіти, в напрямах та профілях навчання з орієнтацією на індивідуалізацію та особистий вибір учнів і учениць. На цих аспектах у своєму виступі «Профільне навчання в старшій школі НУШ: основні зміни, нові можливості та перспективи» закцентувала увагу слухачів консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич.
Друга частина вебінару була присвячена обміну цікавим сучасним досвідом педагогів щодо вищезазначеної проблеми. Тему «Ефективна іншомовна комунікація на уроках англійської як ключовий фактор підготовки здобувачів освіти до успішної професійної реалізації» розкрила Олена Олійниченко, вчителька вищої категорії Одеського ліцею № 44, учасниця міського конкурсу «Освітня перлина Одеси – 2025». Педагогиня окреслила практичні аспекти власної методичної розробки щодо формування іншомовної комунікативної компетентності на уроках англійської через призму використання автентичного тексту професійного спрямування як основної мовної одиниці в умовах профільного навчання. Наголосила на важливих принципах організації іншомовної комунікації, пов’язаних з вибором текстів професійної тематики, підбором мовного інвентарю, зі створенням ситуацій міжособистісного і міжкультурного спілкування тощо.
Окремо було опрацьовано основні етапи та стратегії роботи з текстами різних жанрів, види та типи завдань, спрямованих на іншомовну комунікацію; наведено приклади нетрадиційних уроків щодо формування іншомовної комунікативної компетентності й підготовки до професійного самовизначення (урок – семінар «Візит до бібліотеки. Література: напрямки, течії», урок-диспут «What is literature»). На завершення Олена Володимирівна підкреслила, що в умовах профільного навчання важливо не тільки давати гарні знання англійської, а й формувати ключові компетентності для життя й розвивати наскрізні вміння (читати з розумінням автентичні тексти. висловлювати власні думки, дискутувати у навчально-професійній сфері й письмово передавати інформацію). І таким чином готувати майбутніх випускників і випускниць до успішної професійної реалізації.
Тетяна Ратькіна, вчителька англійської мови ліцею «Приморський», поділилась досвідом щодо поглиблення й удосконалення знань з англійської у старшій школі, розкривши тему «Викладання англійської мови відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти: інтеграція екзаменаційних завдань у сучасні уроки англійської для забезпечення успіху на державному та міжнародних іспитах». Увагу колег було сконцентровано на підготовці майбутніх випускників до державного і міжнародного іспитів відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Тетяна Володимирівна навела приклади сучасних завдань міжнародного рівня, які можна використовувати під час вивчення окремих тем, розкрила методику cкаффолдінгу, яка дозволяє сконцентрувати увагу на складних завданнях під час самостійного опрацювання, але за тимчасовою підтримкою вчителя, й відстежити власний прогрес. Поділилась досвідом проведення нетрадиційних уроків з орієнтацією на професійне самовизначення (уроки з інфографіки, уроки-екскурсії ), які передбачали усну і письмову іншомовну комунікацію з використанням професійної лексики (дискусії, дописи у блогах, коментарі). Було продемонстровано також сучасні ресурси, які містять завдання державного та міжнародних іспитів (НМТ, IELTS, TOEFL, Cambridge English Qualifications), і допомагають здобувачам освіти ознайомитися з цими форматами, знизити екзаменаційний стрес та підвищити шанси на успішне складання, а у подальшому – на успішну професійну реалізацію.
Вчителі обмінялись думками та подякували колегам за цікавий практичний досвід щодо сучасного викладання англійської у старшій школі в мовах профільного навчання й висловили сподівання на подальші професійні зустрічі, які надихають, втілюють надію на краще майбутнє, прокладають шлях до успіху!