27 листопада 2025 року на платформі Meet відбувся вебінар для вчителів німецької мови «Формування ключових компетентностей в умовах Нової української школи та популяризація інноваційних ідей і технологій на уроках німецької мови», у якому взяли участь вчителі німецької мови закладів загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади міста Одеси.

Модераторка  заходу Тетяна Юраш,  консультантка  КУ «ОЦПРПП», ознайомила учасників  з планом проведення вебінару.

Досвідом володіння практичними інструментами для впровадження компетентнісного підходу та інноваційними ідеями для створення цікавих, інтерактивних та результативних уроків німецької мови поділилися спікери заходу: Наталія ІВАНІЧЕНКО, Юлія ВИНОГРАДОВА, Марина МАКСИМОВА, вчительки німецької мови Одеського ліцею № 49.

Сучасна система освіти переживає період суттєвого оновлення, що вимагає від педагогів нових підходів до організації освітнього процесу, методики викладання та оцінювання результатів навчання. Одним із пріоритетних напрямів реформування української школи є реалізація Концепції Нової української школи (НУШ), яка орієнтує вчителя на формування ключових компетентностей учнів — знань, умінь, цінностей і ставлень, що забезпечують здатність діяти успішно у швидкозмінному світі.  

Іноземна мова, зокрема німецька, є потужним інструментом розвитку не лише комунікативних, а й соціальних, громадянських та культурних компетентностей учнів. Саме тому питання оновлення змісту, методів і технологій навчання німецької мови набуває особливого значення в умовах сучасної освітньої парадигми.

Основною метою вебінару стало підвищення професійної компетентності вчителів німецької мови, сприяння реалізації компетентнісного підходу та популяризація інноваційних освітніх технологій у процесі викладання предмета.

У ході виступу було визначено роль учителя у формуванні ключових компетентностей учнів у межах реформи НУШ, обговорено можливості інтеграції сучасних цифрових засобів у процес навчання німецької мови, продемонстровано практичні приклади реалізації інноваційних ідей на уроках.

У практичній частині семінару учасники ознайомилися з прикладами використання  інноваційних технологій на уроках німецької мови, серед яких:

  • інтерактивні онлайн-платформи (LearningApps, Kahoot, Quizizz, Wordwall, Genially, Padlet, Canva), що сприяють розвитку критичного мислення та креативності учнів;
  • проєктна діяльність, спрямована на розвиток комунікативних навичок, відповідальності, співпраці та самостійності учнів;
  • використання елементів ігрових технологій та доповненої реальності для підвищення мотивації до вивчення німецької мови.

Під час інтерактивної дискусії вчителі мали змогу обговорити практичні аспекти застосування інноваційних технологій, поділитися власними напрацюваннями та труднощами впровадження нових підходів.

В ході спілкування учасники цього методичного заходу дійшли висновку, що сучасний вчитель — це творча особистість, яка вміє поєднувати традиційні педагогічні цінності з інноваційними методами навчання, використовує цифрові інструменти для залучення учнів і формує покоління відповідальних, мотивованих громадян.

Методичний захід сприяв підвищенню професійного розвитку вчителів  та впровадженню сучасних підходів у  навчанні німецької мови. Його результати підтвердили, що інноваційність, відкритість до змін і співпраця є запорукою успішного реформування освіти в Україні.

Від admin