Долаємо навчальні втрати та готуємось до НМТ – 2024: лексичні ігри на уроках німецької мови як засіб формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти.
У рамках реалізації освітнього проєкту «Педагогічне зростання – 2024», з метою підвищення фахової майстерності педагогів щодо подолання навчальних втрат і підготовки до державного іспиту, удосконалення досвіду з доцільного використання лексичних ігор для формування іншомовної комунікативної компетентності школярів» 14 лютого 2024 рокувідбувся онлайн-тренінг «Долаємо навчальні втрати та готуємось до НМТ – 2024:лексичні ігри на уроках німецької мови як засіб формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти», в якому взяли участь учителі німецької мови закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Під час заходу були розкриті важливі питання щодо використання інтерактивної методики для подолання навчальних втрат і підготовки школярів до національного мультипредметного тесту, а саме: НМТ – 2024: актуальні зміни та особливості проведення; лексичні ігри як дієвий інтерактивний метод ґрунтовного засвоєння словникового запасу, формування іншомовної комунікативної компетентності і ефективної підготовки до державного іспиту; десять ігор для повторення і закріплення лексики на уроках німецької мови з метою попередження та подолання навчальних втрат; доцільне використання лексичних ігор на різних етапах уроку як засобу мотивації учнів і підвищення результату навчання.
З презентацією щодо змін та особливостей проведення НМТ – 2024 виступила консультантка Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Світлана Кривич і закцентувала увагу присутніх на нормативній базі, форматі та термінах проведення іспиту, особливостях завдань з іноземних мов тощо.
Досвідом роботи щодо методики використання лексичних ігор на уроках німецької мови поділилась Тетяна Мережко, досвідчена викладачка німецької та англійської мов, методистка Міжнародного освітньо-методичного центру DinternalEducation, співавторкапідручників німецької мови PerfektfürdieUkraine.
Під час онлайн – тренінгу викладачка опрацювала з педагогами методику використання окремих груп лексичних ігор на уроках німецької мови в середній та старшій школі, а саме: «ланцюжок подій» (Wortketten, Assoziationen, Kofferpacken), «ігри з буквами та словами» (Buchstabenrätsеl, Scrabble, Ich heisе K ), «асоціативні ігри» (Wortfamilie, Wortigel, Mindmaр, Assoziogramm, KAWA). Учасники в інтерактивному режимі визначали види ігор, які доцільно використовувати при вивченні лексичних тем та на певному етапі уроку.
Методистка наголосила, що лексичні ігри допомагають повторити та ґрунтовно засвоїти лексичний матеріал, формують іншомовну комунікативну компетентність школярів, мотивують до навчання, приносять задоволення і підвищують настрій, готують їх до сучасного життя. Тому володіти інтерактивною методикою щодо використання ігрових технологій на уроках німецької мови в реаліях сьогодення необхідно кожному вчителю. На завершення найактивніші учасники отримали в подарунок від компанії Dinternal Education сучасний підручник німецької мови та висловили подяку за корисний професійний досвід, який стане їм у нагоді під час подолання навчальних втрат і підготовки учнів до національного мультипредметного тесту.