З метою підвищення професійної майстерності педагогів щодо підготовки і проведення сучасного уроку німецької мови в умовах Нової української школи; удосконалення знань з використання інноваційної методики викладання як ефективного засобу попередження та надолуження навчальних втрат 31 травня 2023 року відбувся методичний захід «Підвищення ефективності сучасного уроку німецької мови як умова попередження та компенсації втрат у навчанні»для вчителів німецької мови закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Проблема щодо подолання навчальних втрат є пріоритетною в освітній діяльності у реаліях сьогодення та потребує тривалої, системної, кропіткої роботи з боку вчителів, учнів і батьків.
Про особливості освітніх втрат (навчальних втрат, розривів, прогалин тощо), інструменти їх вимірювання та шляхи компенсації розповіла під час презентації консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич, посилаючись на наукові, публіцистичні джерела, дослідження вітчизняних практиків: «Навчальні втрати: причини, наслідки й шляхи подолання» (Український центр оцінювання якості освіти), «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах» (Ігор Хворостяний, вчитель української мови та літератури, кандидат філологічних наук), «Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни 2022-2023» (Державна служба якості освіти»), «Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації» (Міжнародний фонд «Відродження»).
Під час виступу було акцентовано увагу слухачів на принципах подолання освітніх втрат, формах організації освітнього процесу в умовах війни, алгоритмі надолуження навчальних втрат з німецької мови, прикладах навчального контенту та педагогічного інструментарію.
Упродовж обговорення цієї теми спікер Вікторія Маринюк, вчитель німецької мови, методист видавництва Hueber, поділилась власним досвідом щодо удосконалення сучасного уроку німецької мови та зосередила увагу слухачів на принципах та вимогах сучасного уроку, а саме: на визначенні й усвідомленні кожним учнем цілей уроку, передбаченні етапу мотивації, на використанні активних та інтерактивних методів навчання, визначенні очікуваних результатів, вдалої рефлексії тощо.
Спікер окреслила концепцію та основні принципи диференціації як засобу попередження і подолання втрат у навчанні, тому що саме диференціація та індивідуалізація навчального процесу спрямовані на врахування освітніх потреб, компетентностей і можливостей кожної дитини; на створення умов для залучення до активної діяльності кожного учня, для організації самостійної роботи та підтримки школярів з боку вчителя тощо. Акцентовано увагу також на методах і прийомах, які є ефективними під час диференційованого підходу: проблемного та активного навчання, стимулювання і мотивації, ігрових методах і навчальних дискусіях, створенні ситуації успіху тощо.
У ході майстер класу було опрацьовано форми та типи завдань для ефективного засвоєння лексики та для роботи з короткими текстами, ефективні онлайн – інструменти для змішаної форми навчання; надано поради для мотивації учнів до вивчення німецької мови тощо.
На завершення учасники обмінялись думками з теми вебінару, подякували спікерам за цікавий педагогічний досвід щодо удосконалення сучасного уроку для підвищення результату навчання та попередження і надолуження освітніх втрат у реаліях сьогодення.