30 жовтня 2025 року вчителі історії Одеси мали можливість поспілкуватись і обмінятись досвідом роботи в 5-х класах НУШ на онлайн – вебінарі «Сторітелінг як метод зацікавлення на уроках історії у 5 класі».
Модераторами заходу були Олена ДРАГАНОВА – консультант Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників», та Ірина ВОЙТОВИЧ – голова творчої групи вчителів історії міста Одеси.
Спікером виступив вчитель історії Одеського ліцею № 50 Павло МАЙБОРОДА , який поділився цікавим теоретичним і практичним матеріалом.
«Розповідання» історії, як зазначив педагог, є ключовим освітнім методом для підвищення інтересу та глибшого засвоєння матеріалу на уроках історії. Він презентував приклади вчительського сторітелінгу як доволі ефективного інструменту навчання, враховуючи те, що вивчення історії в 5-му класі НУШ часто становить виклик, оскільки вимагає від учнів засвоєння дат, фактів та імен.
Визнаючи необхідність модернізації підходів до викладання, враховуючи вікові особливості підлітків, сторітелінг перетворює сухі історичні дані на захопливі та зрозумілі оповіді.
Зворотнім зв’язком, на думку Павла Майбороди, є учнівський сторітелінг у вигляді невеликих проєктів. Зокрема, він навів приклади розуміння учнями історичного процесу сьогодення через власний досвід опису автобіографії. Використовуючи техніки сторітелінгу, учитель дає можливість п’ятикласникам не зазубрювати, а переживати події минулого, встановлювати емоційний зв’язок із постатями та культурами, що вивчаються. Це значно підвищує їхню мотивацію та якість засвоєння знань на уроках історії.
Сторітелінг сприяє і розвитку критичного мислення, так як учні вчаться аналізувати мотиви вчинків історичних осіб та причинно-наслідкові зв’язки подій, розглядаючи їх як елементи цілісної оповіді. Як інтерактивний метод, він передбачає залучення учнів до співтворчості — пропонувати власне бачення сюжету, розігрувати сцени чи створювати власні «історичні» оповідання.
Присутні вчителі історії одеських закладів освіти отримали не тільки потужну мотивацію для застосування методу сторітелінгу на уроках історії, але й емоційний заряд позитиву від молодого талановитого вчителя.
 
              

