На виконання наказу Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» від 05.04.2023 № 3 25 квітня 2023 року на базі освітнього простору «CreatED» відбулось засідання творчої групи вчителів філологічного напряму «Подолання навчальних втрат – один із пріоритетів освітнього сьогодення у роботі вчителів – філологів», в якому взяли участь досвідчені педагоги, заступники директорів з НВР, викладачі Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
На початку заходу консультант Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольга Амеліна ознайомила учасників з проблематикою питання, що винесено на обговорення, та окреслила основні завдання, які стоять перед освітою у реаліях сьогодення.
Упродовж обговорення консультант Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Світлана Кривич у своїй презентації окреслила основні положення статті Українського центру оцінювання якості освіти «Навчальні втрати: причини, наслідки й шляхи подолання» та акцентувала увагу слухачів на важливих визначеннях, їх сутності та відмінностях, заснованих на аналізі наукових і публіцистичних джерел, а саме: «навчальні втрати», «освітні втрати», «навчальні розриви», «мірило навчальних втрат», «заходи щодо їх подолання», «система вимірювання освітніх втрат» тощо. Також було представлено методичні рекомендації вчителя української мови та літератури, кандидата філологічних наук Ігоря Хворостяного «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах», в яких йдеться про загальні принципи подолання освітніх втрат, форму організації освітнього процесу в умовах війни, алгоритми надолуження навчальних втрат, приклади навчального контенту та педагогічного інструментарію. У зазначеному посібнику для всіх учасників освітнього процесу рекомендовано методичні заходи, спрямовані на подолання освітніх втрат та розривів: цифрові інструменти щодо оптимізації навчання, проєктну діяльність, активні форми і методи, інтегроване навчання, формувальне оцінювання, технологію «перевернутий клас», складання плану надолуження навчальних втрат тощо.
Під час обговорення теми поділились своїм баченням та надали пропозиції члени творчої групи:
Олена Максютіна, вчитель української мови та літератури Одеського ліцею № 38, голова творчої групи; Наталя Назаренко, вчитель української мови та літератури Одеського ліцею «Михайлівський»; Катерина Ковальська, вчитель французької мови Одеського ліцею № 1; Надія Сман, учитель французької мови, заступник директора з НВР Одеського ліцею № 8; Тетяна Шеффер, учитель англійської мови, заступник директора з НВР Одеського ліцею № 4; Валентина Королюк, учитель англійської мови, заступник директора з НВР Одеського ліцею «Лідер»;
Ірина Хижняк, викладач української мови та літератури, доцент кафедри української філології і методики навчання фахових дисциплін Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Зустріч пройшла конструктивно. Сподіваємось, що отримана інформація поглибить знання з актуального питання і дасть змогу втілити в життя запропоновані ідеї.
Робота в цьому напрямку триває.