30 червня 2022 року майже 100 заступників директорів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти Одеси, стали учасниками вебінару на платформі ZOOM “Особливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи. З практичного досвіду фахівців Одеської школи № 62».
Модератор вебінару, консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників, координатор Приморського району Олена Драганова, нагадала присутнім історію впровадження інклюзивної освіти в Україні і звернула увагу, що Одеська школа № 62 працює в цій сфері з 2015 року. Також консультант Центру представила фахівців-спікерів.
Директорка Одеської ЗОШ №62 Олена Паланчук розповіла про забезпечення умов для впровадження інклюзивного навчання в школі. Станом на вересень 2021 року в закладі було відкрито 7 інклюзивних класів з 1-го по 9-й (крім 4го та 6-го), в яких навчалось 14 дітей з особливими освітніми потребами.
Для успішного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку школа реалізує програму психолого-педагогічного супроводу із залученням кваліфікованих логопедів, психологів, асистентів учителів та інших фахівців. В школі працює 7 асистентів вчителя, 2 логопеда та 2 практичних психолога, які постійно підвищують свою кваліфікацію, відвідуючи курси, семінари та тренінги.
Заступниця директорки з навчально-виховної роботи Тетяна Шуляк зупинилася на організаційних аспектах створення інклюзивних класів. Вона звернула увагу на нюанси створення інклюзивного класу, особливості документації та важливість правильного підбору фахівців до команди психолого-педагогічного супроводу дитини.
Про роль, задачі, обов’язки асистента вчителя в інклюзивному класі розповіла асистентка вчителя Юлія Стоєва. Особливу увагу вона звернула на те, що асистент вчителя допомагає саме вчителю при організації і реалізації навчального процесу, підтримує самостійність і активне залучення учнів до усіх видів роботи, які здійснюються у закладі під час навчального процесу. Це означає, що він не прив’язаний до однієї чи кількох дітей, а працює з усім класом.
Методами корекційно-розвивальної роботи з учнями 1-9 класів поділилася вчителька – логопед Діана Кібкало. Вона продемонструвала власні напрацювання для розвитку пам’яті, уваги, мислення, логіки, сприйняття та всіх пізнавальних процесів, а також корекції психо – емоційної сфери.
Практичний психолог, логопед-дефектолог Яна Золотарьова ознайомила з основними завданнями роботи вчителя-дефектолога та напрямками корекційної роботи. Також вона зауважила, що саме ідеї Л.С.Вигодського з дефектології, які започаткували корекційну педагогіку, і лежать в основі сучасних кращих виховних та освітніх практик, включаючи знамениту «фінську освіту».
Презентації до вебінару: презентація 1 презентація 2 презентація 3 презентація 4 презентація 5