“Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову.” Ліна Костенко
29 червня 2022 року на платформі Zoom відбувся вебінар для вчителів української мови та літератури на тему «Сучасні освітні технології навчання української мови та літератури в НУШ».
Метою висвітлення даної теми є ознайомлення вчителів середньої школи з методикою застосування сучасних педагогічних технологій у мовно-літературній освітній галузі для подальшого використання їх у практичній педагогічній діяльності, бажання поділитися набутим досвідом роботи за системою НУШ.
У вебінарі прийняли участь 78 педагогічних працівників закладів освіти міста Одеса. Вебінар був підготовлений та успішно проведений вчителями Одеського ліцею «Гармонія».
На початку вебінару завідувач шкільної бібліотеки, вчитель зарубіжної літератури Акімова Вікторія Сергіївна привела історичні факти про мову. Ознайомила слухачів з освітнім проектом «Мова – ДНК нації».
«Мова – ДНК нації» – це волонтерський освітній проект, який почав своє існування у 2014 році. Він створює сучасні безкоштовні інструменти, щоб перетворити нудні правила на цікавинки, а процес вивчення української мови на гру. Усі волонтери цього проекту мріють, щоб в Україні було престижно знати декілька мов, а говорити українською.
У власній презентації Вікторія Сергіївна приділила увагу ролі шкільної бібліотеки у вихованні любові до рідної мови. Це організація книжкових виставок, акцій «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», конкурсів читців, вікторин, проведення інтегрованих уроків української мови та бібліотечно-бібліографічних знань.
Вчителі початкових класів Пєлін Віта Станіславівна та Літвінова Людмила Василівна ознайомили слухачів з технологіями навчання освітньої галузі «Мова і література», навели основні види технологій, що застосовуються у мовній освітній галузі: компетентнісно та особистісно орієнтоване навчання школярів української мови та читання; технологія інтегрованого навчання; застосування ігрової технології навчання; технології проблемного, інтерактивного, диференційованого навчання; технологія організації навчальної проєктної діяльності, групової навчальної діяльності; технології розвитку критичного мислення; розвивального навчання; застосування технології «Створення ситуації успіху»; інформаційно-комп’ютерні технології. Особливий інтерес у слухачів визвали приклади інтерактивних вправ на окремих етапах уроку.
Єдиною думкою усіх учасників зустрічи було бажання не втратити набутий досвід у роботі вчителів початкових класів, керуючись принципом наступності.