«ФОРМАЛЬНА ОСВІТА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИЖИТИ, А САМООСВІТА ПРИВЕДЕ ВАС ДО УСПІХУ» Джимі Рон
28 червня 2022 року на платформі Zoom відбувся вебінар для працівників позашкільних закладів освіти на тему «Самоосвіта педагога – важлива складова якісного заняття у закладі позашкільної освіти».
У вебінарі прийняли участь 32 працівника позашкільних закладів освіти міста Одеса. Спікер заходу: Бущик Вероніка Олегівна, керівник гуртка сучасного естрадного танцю «Пелікан» Одеського Палацу дитячої та юнацької творчості «Біла акація».
У статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» йдеться мова про те, що кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію. У роз’ясненні до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 наголошується, що самоосвіта може бути визнана як підвищення кваліфікації.
Самоосвіта педагога — це основна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, збагаченні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвіти, орієнтованої на саморозвиток і самовдосконалення особистості, задоволення своїх інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу
Самоосвіта педагога визначається з огляду на методичну тему навчального закладу, а також труднощі самого педагога, специфіку його індивідуальних інтересів.
У своєму виступі Вероніка Олегівна визначила алгоритм роботи педагога з самоосвіти (підготовчий етап, творчий звіт, аналітико-узагальнюючий етап). Показала методику й техніку самоосвіти, яка складається з наступних дій:
– вивчити необхідну літературу та педагогічний досвід;
-видокремити з літератури та педагогічного досвіду основні актуальні положення, факти, явища, що підвищують теоретичний і методичний рівні педагога
-дібрати з прочитаного та побаченого педагогом думки й методичні знахідки для апробації у своїй педагогічній діяльност
-систематизувати й розробити науковометодичні узагальнення.
Презентація, яку підготувала Бущик В.О., демонструвала практичний досвід педагога у питанні самоосвіти та була корисною.