Мовна освіта в Україні спрямована на формування всебічно розвиненої особистості, спроможної вирішувати майбутні професійні та життєві проблеми, вільно володіти літературною мовою в усіх сферах суспільного життя. Сучасне освітнє середовище ставить перед українськими вчителями виклик: як подолати освітні втрати, спричинені пандемією COVID-19 та повномасштабним російським вторгненням в Україну?
Вважаємо, що найбільші освітні втрати учнів спостерігаються в розвитку усних комунікативних навичок. Діти багато часу проводять за ноутбуками та телефонами, крім того, в сучасних умовах навчання вчителі більше уваги приділяють письмовим завданням , що теж призводить до знецінення усної мовленнєвої практики.
Учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури Одеського ліцею №15 визначили пріоритетним завданням у подоланні освітніх втрат усунення недоліків у розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури. Необхідно розвивати в учнів таку ключову компетентність, як вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння на тільки письмово,а ,головне, усно висловлювати свої думки, активно використовувати рідну мову в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті. Бо такі втрати, беззаперечно, позначаться на майбутньому дитини й майбутньому країни в цілому.
30.09.24 року о 14.30 на платформі ZOOM присутні познайомляться із досвідом роботи методичного об’єднання вчителів – філологів Одеського ліцею №15 у напрямку подолання освітніх втрат з розвитку усних комунікативних навичок учнів під час вебінару « Усунення недоліків у розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури».
Спікерка – Шестакова Олена Вікторівна, вчителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Одеського ліцею №15, ознайомить із технологіями, методами , прийомами роботи педагогів ліцею з розвитку усних комунікативних навичок учнів на уроках української мови, літератури, зарубіжної літератури.