16 травня н.р. у межах Zoom-конференції відбувся вебінар- майстер-клас «Використання вправ з медіаграмотності на уроках української мови та літератури», спікером якого виступила вчителька української мови та літератури Одеського ліцею № 8 Хіль Ольга Володимирівна.

Розпочинаючи захід, організатори привітали учасників із Днем вишиванки, наголосили на її величезному значенні як генетичного коду нації, який об’єднує українців, особливо сьогодні. Прозвучали побажання, щоб доля вишила нашій Україні перемогу, мир, спокій і добробут кожному й усім нам.

Тема, що розглядалася, актуальна, цікава й необхідна в роботі освітян. Маємо величезний потік різноманітної інформації, більша частина якої потрапляє до нас через медіа. Створено цифрове суспільство, працює міністерство цифрової трансформації. Не секрет, що мас-медіа сьогодні являють собою цілу систему неформальної освіти й істотно впливають на особистість, її виховання і формування ціннісних орієнтирів. Особлива роль у цьому належить інтернету, який, практично, є джерелом будь-якої інформації, як правдивої, так і фейкової.

Усвідомлюючи серйозність викликів сучасної освіти, педагоги шукають шляхи формування медіаграмотності наших учнів. Своїм багаторічним досвідом і баченням вирішення цього питання й поділилася Ольга Володимирівна. Будучи учасницею міжнародного проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інформаційна грамотність» вчителька проводить зі своїми учнями

цікаву навчальну й виховну роботу із розвитку та зміцнення навичок критичного мислення та інформаційної гігієни задля посилення стійкості до дезінформації та різних маніпуляцій саме на уроках української мови та літератури. Навела цікаві приклади фейкових матеріалів із життя відомих українців: Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Марка Вовчка. Також Ольга Володимирівна познайомила з ключовими поняттями, запропонувала матеріали від прєкту «Вивчай та розрізняй», посібники, літературу та список джерел для допомоги усім бажаючим, хто хоче долучитися до такої серйозної роботи. Наразі завдання освітян – перетворити загрози цифрового суспільства на корисні ресурси навчання, виховання й саморозвитку. Також спікерка запросила колег долучатися до цікавого, а головне – наразі необхідного в роботі проєкту з інформаційної грамотності та цифрової безпеки.

За стандартами НУШ Концепцію впровадження медіаграмотності в Україні визначено як частину освітнього процесу, спрямованого на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, як традиційними (преса, кіно, телебачення), так і новітніми (комп’ютерне спілкування, інтернет, мобільний зв’язок) формами.  

Обговорюючи порушену проблему, своїм баченням навчання учнів медіаграмотності поділилася вчителька української мови та літератури Одеського ліцею № 55 Яшкова Алла Михайлівна. Зокрема вона закцентувала увагу на формуванні вміння відрізняти достовірну інформацію від фейкової, визначенні джерел інформації, розкрила поняття про медіатекст. Учителька звернула увагу на те, що в 5,6,7 класах НУШ до програми введені уроки розвитку мовлення саме з цієї теми. Один з уроків для учнів 7 класу, розроблений Аллою Михайлівною, буде розміщено на сайті Департаменту освіти та науки Одеської міської ради до нового навчального року.   

Учасники вебінару висловили колегам Ользі Володимирівні та Аллі Михайлівні щиру вдячність за цікавий досвід та надання необхідних на сьогодні в роботі вчителя матеріалів. Як завжди, традиційно прозвучало побажання миру, цікавих звершень на педагогічній ниві, успішного закінчення навчального року.

Висловлюємо подяку адміністраціям Одеських ліцеїв № 8 та № 55 за підготовку й проведення зустрічі, бажаємо творчих успіхів та сподіваємося на подальшу співпрацю.

Від admin