Протягом листопада у закладах освіти було проведено комплекс заходів,  спрямованих на підтримку психічного здоров’я учасників освітнього процесу. Проведені заходи охопили всі цільові групи та мали на меті формування культури піклування про ментальне здоров’я, розвиток навичок саморегуляції та стресостійкості.

Заходи, проведені для учнів

  • в 1-х класах проводилися заняття на підсилення психоемоційного клімату, формування емоційного контакту і доброзичливості. Також відбулися корекційні заняття та заняття для профілактики дезадаптації. Проводилося практичне заняття «Уроки турботи. Булінг», а також заняття «ФАНТИ» для розвитку комунікації та пізнання один одного. До тижня толерантності було проведено заняття на тему «Толерантність».
  • учні взяли участь у Годинах психолога на важливі теми: «Моя сім’я», «Капсула часу», «Цінність життя», «Батарейка» (в рамках проєкту «Абетка емпатії»), «Вправи на щодень для розвитку стресостійкості» та «Я і світ: як приймати інших». Були проведені бесіди «Як керувати емоціями та допомагати собі» та тренінг «Відповідальність за власне ментальне здоров’я: позбуваємося образ».
  • застосовувалися елементи арт-терапії для стабілізації емоційного стану через затяжні повітряні тривоги. Для дітей організовувалася дихальна гімнастика «Вдих-видих» (з використанням карток Світлани Ройз), гра «ОБІЙМАНЦІ» на зняття напруги, заняття «Дотики підтримки. Урок емпатії» та пісня-руханка «Крокуй до укриття».
  • проводилася діагностика профорієнтації для старших учнів. Надавалися індивідуальні консультації з питань підтримки ментального здоров’я.
  • проведені заходи до Дня толерантності, Всесвітнього дня доброти, Дня милосердя, а також заходи в рамках 16 днів проти насильства та Фотовиставка до Всесвітнього дня Дитини.

Заходи, проведені для педагогічних працівників

  • проведено заняття з вчителями на підтримку ментального здоров’я. Був організований Круглий стіл з адміністрацією закладу, методистами, завідувачами відділів та педагогами. Відбувся Психолого-педагогічний семінар-практикум “Роль класного керівника в згуртованості класного колективу”.
  • педагоги взяли участь у психологічному практикумі “Квіти моєї душі” та освоїли практичні вправи: «Відпускаємо негативні емоції», «Емоція у тілі», «Свічка і подих», «Тіло як компас», «Емоційний душ». Застосовувався Комплекс фізичних вправ. Як елемент творчої терапії було проведено виготовлення поробки «Жолудеві мрії» та виробу – «Браслети».
  • Для вихователів було організовано Коло підтримки «Ділимося ресурсами», а також психологічні хвилинки «Як підтримати себе щодень» (5 простих інструментів). Надавалися рекомендації «Абетка відновлення від А до Я», щодо використання у роботі технік самодопомоги для роботи в укритті та поради «Як додати світла у темряву».
  • Надавались індивідуальні консультації педагогічним працівникам з питань підтримки ментального здоров’я.

Заходи, проведені для батьків

  • Проводилися індивідуальні консультації з батьками з питань підтримки ментального здоров’я. Надавались рекомендації «Як розповісти дитині, що тато йде на війну?».
  • Була поширена інформація «10 теплих прощань перед садочком та школою» Світлани Ройз, а також «Як підтримати дітей у непростий час війни» (5 порад батькам). Батьки ознайомилися із вправою «Ментальне здоров’я – це…знайти свій спосіб самодопомоги», порадами «Страшилки знайомі з дитинства» та інформацією «Ігри в темряві» (40 ігор, в які можна грати з дітьми, коли темно).

Інформаційне забезпечення для всіх учасників

  • На сайтах ліцеїв (сторінки «Поради психолога»), у соціальних мережах та на стендах розміщено інформаційні матеріали, поради та QR-коди Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?».
  • Проведено просвітницькі заняття «Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?»».

Комплексний підхід до реалізації програми «Ти Як?» у листопаді 2025 року дозволив охопити всі цільові групи та надав учасникам освітнього процесу практичні інструменти для піклування про своє ментальне здоров’я та підвищення стресостійкості.

Від admin