Іншомовна граматична компетентність як складова успішної підготовки учнів до вступного іспиту: граматичні ігри на уроках німецької мови в Новій українській школі.
У рамках реалізації освітнього проєкту «Педагогічне зростання – 2024», з метою підвищення фахової майстерності педагогів щодо подолання навчальних втрат і підготовки до державного іспиту, удосконалення досвіду з доцільного використання граматичних ігор для формування іншомовної граматичної компетентності здобувачів освіти 03 квітня 2024 року відбувся онлайн-тренінг «Іншомовна граматична компетентність як складова успішної підготовки учнів до вступного іспиту: граматичні ігри на уроках німецької мови в Новій українській школі», в якому взяли участь вчителі закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Під час заходу було розглянуто питання щодо використання інтерактивної методики для подолання навчальних втрат і підготовки школярів до національного мультипредметного тесту, а саме: НМТ – 2024: актуальні новини; практичні аспекти використання мовних ігор для формування граматичної компетентності школярів у процесі оволодіння іноземною мовою в умовах Нової української школи; застосування граматичних ігор під час вивчення нового граматичного матеріалу як засобу підвищення мотивації учнів і покращення освітнього результату; мовні ігри для повторення і закріплення граматики на уроках німецької мови з метою попередження та подолання навчальних втрат; індуктивне введення граматики в НМК Perfekt für die Ukraine.
З презентацією щодо проведення НМТ – 2024 виступила консультантка Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Світлана Кривич і закцентувала увагу присутніх на інформації щодо порядку і відмінностей проведення НМТ- 2024, а саме: щодо структури та оцінювання предметних тестів; особливостей реєстрації й вимог до реєстраційних документів; місць проходження тесту – як в Україні, так і за кордоном; обмеження під час проходження тестування; визначення результатів державного іспиту тощо.
Досвідом роботи щодо використання граматичних ігор на уроках німецької мови поділилась Тетяна Мережко, досвідчена викладачка німецької та англійської мов, методистка Міжнародного освітньо-методичного центру Dinternal Education, співавторка підручників німецької мови Perfekt für die Ukraine.
Під час онлайн – тренінгу викладачка опрацювала з педагогами методику застосування окремих груп граматичних ігор (Tic–Tac–Toe, Bingo, Brettspiele, Würfel online, Schiffe versenken та. ін.), які спрямовані на вивчення, засвоєння та закріплення граматичних тем, формування іншомовної комунікативної компетентності, реалізацію діяльнісного підходу до навчання, створення комфортного освітнього середовища тощо. Учасники в інтерактивному режимі визначили види граматичних ігор, які можна використовувати при вивченні окремих тем та на певному етапі уроку.
Методистка наголосила, що граматичні ігри в умовах НУШ сприяють мотивації та залученню кожної дитини до активної діяльності, формуванню ключових компетентностей для життя, досягненню освітньої мети та очікуваних результатів уроку відповідно до державних стандартів і навчальної програми. Слід зазначити, що використання ігрових методик на сучасних уроках – цікавий та ефективний шлях оволодіння іноземними мовами.
На завершення учасники отримали в подарунок від компанії Dinternal Education сучасний підручник німецької мови, запис вебінару та висловили подяку за корисний професійний досвід, який стане їм у нагоді під час подолання навчальних втрат і підготовки учнів до національного мультипредметного тесту в умовах Нової української школи.
Бажаємо успіхів, миру і добра!