З метою підвищення фахової майстерності педагогів щодо навчання учнів за змішаною формою, обміну досвідом з використання сучасних методик та цифрових інструментів на уроках іноземних мов 20 вересня 2023 року відбулась методична інтерактивна студія фахівця «Цікаві ідеї в умовах онлайн та офлайн: викладаємо іноземну сучасно та результативно», в якій узяли участь вчителі іноземних мов закладів середньої освіти міста Одеси.
Організація освітнього процесу в умовах змішаного навчання потребує від кожного вчителя професійної майстерності щодо використання моделей змішаного навчання, активних та інтерактивних форм роботи, сучасної методики викладання, цифрових технологій та інструментів тощо.
Під час зустрічі були обговорені питання щодо використання інноваційної методики викладання іноземних мов для підвищення результату навчання школярів в умовах сьогодення, а саме: зосереджено увагу на питаннях освітніх втрат відповідно до рішення Колегії з питань освіти, науки та інновацій; представлено досвід щодо використання сучасної методики, цифрових технологій та інструментів, моделі «перевернутий клас» для попередження і подолання навчальних втрат; надано інформаційні освітні ресурси для безперервного підвищення професійної компетентності вчителя.
Досвідом роботи щодо теми вебінару поділилась Лариса Петрівна Іщенко, вчителька вищої категорії, «вчитель –методист» Одеського ліцею № 38.
Під час презентації методичної інтерактивної студії фахівця спікерка Лариса Іщенко, керівник МК вчителів іноземних мов, розповіла про налагодження взаємодії членів МК за допомогою ресурсу Gugle Workspase (для обміну педагогічним досвідом, організації взаємодопомоги з питань проведення методичних заходів, планування і проведення сучасних уроків іноземних мов тощо).
Упродовж заходу, під час тренінгу, вчителі опрацювали безкоштовні онлайн-сервіси для використання на уроках у режимах онлайн та офлайн, а саме: Jamboard від Google, який допомагає залучити до процесу навчання всіх дітей на уроці, передати власні ідеї та опрацьовувати цікаві креативні рішення спільними зусиллями в реальному часі; Genially – для створення яскравих інтерактивних плакатів, презентацій, вікторин та інших цифрових матеріалів; Screenity, Mentimetr – для підготовки інтерактивних презентацій і організації взаємодії з учнями, створення миттєвих відеоінструкцій для виконання самостійної роботи, домашнього завдання тощо; «мікрофон» – для запису голосових коментарів щодо перевірених завдань. Такі інструменти допоможуть оптимізувати навчальний процес, виявити недоліки в знаннях школярів та подолати навчальні втрати.
Спікерка Лариса Іщенко також продемонструвала проєкт уроку з англійської мови за моделлю «перевернутий клас» (структура, етапи, методичний інструментарій) і наголосила, що саме така методика в умовах змішаного навчання є ефективною: спрямовує учнів на самостійне опрацювання теоретичного матеріалу, активну участь у практичній діяльності та покладає відповідальність на школярів за отримані знання.
Особливе зацікавлення у слухачів викликала інформація щодо використання штучного інтелекту під час вивчення англійської мови за допомогою ресурсу TWEE, спрямованого на формування навичок іншомовного письма і говоріння. Педагог зазначила, що штучний інтелект може стати у нагоді як вчителям під час створення будь-яких завдань на урок, так і учням під час виконання їх та визначення рівня підготовки.
Сучасні методики, цифрові технології і інструменти, які були опрацьовані на методичному заході, стануть у нагоді вчителям під час створення діагностувальних тестів для виявлення недоліків у навчанні; допоможуть мотивувати учнів до вивчення іноземних мов, оптимізувати навчальний процес, організувати повторення матеріалу в рамках вивчення нових тем та залучити кожну дитину до процесу навчання в умовах онлайн і офлайн.
На завершення педагоги подякували організаторам і спікеру за корисний сучасний досвід, методичні поради, матеріали презентації з активними посиланнями на ресурси, які допоможуть їм під час викладання іноземних мов у змішаному форматі в реаліях сьогодення.