З метою підвищення професійної майстерності педагогів щодо використання методу проєктів на уроках англійської мови як засобу попередження та подолання навчальних втрат; удосконалення досвіду щодо володіння інтерактивною методикою викладання, формування предметної та ключових компетентностей учнів в умовах Нової української школи  17 травня 2023 року відбувся методичний захід  «Проєктна діяльність на уроках англійської мови як засіб формування предметної і ключових компетентностей учнів та як  шлях подолання втрат у навчанні  в  реаліях сьогодення», у якому взяли участь 45 педагогів закладів загальної середньої освіти міста Одеси.

Проблема щодо подолання навчальних втрат є пріоритетною в освітній діяльності у реаліях сьогодення та потребує тривалої,  системної, кропіткої роботи з боку вчителів,  учнів і батьків.

Про особливості освітніх втрат (навчальних втрат, розривів, прогалин тощо),  інструменти їх вимірювання та шляхи компенсації розповіла під час презентації консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич,  посилаючись на наукові, публіцистичні джерела, дослідження вітчизняних практиків: «Навчальні втрати: причини, наслідки й шляхи подолання» (Український центр оцінювання якості освіти), «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах» (Ігор Хворостяний, вчитель української мови та літератури, кандидат філологічних наук), «Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни 2022-2023» (Державна служба якості освіти»), «Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації» (Міжнародний фонд «Відродження»).

У ході виступу було акцентовано увагу слухачів на принципах подолання освітніх втрат, формах організації освітнього процесу в умовах війни, алгоритмі надолуження навчальних втрат, прикладах навчального контенту та педагогічного інструментарію.

У межах розкриття цієї теми, спікер Інна Нестоїтер, методист видавництва Макміллан Едьюкейшн, познайомила вчителів з практичним досвідом щодо  впровадження  проєктної діяльності на уроках англійської мови як ефективного засобу попередження та подолання навчальних втрат: надала методику роботи короткотривалих проєктів для формування комунікативної міжкультурної компетентності та ключових компетентностей для життя; продемонструвала прийоми мотивації школярів до вивчення предмету; форми парної та групової роботи для надолуження недоотриманих знань; запропонувала теми проєктів, які можна використовувати під час  компенсації навчальних втрат.

У ході майстер-класу вчителі опрацювали методику використання проєктної технології, типи проєктів і алгоритм дій під час організації роботи, цікаві ідеї для отримання зворотного зв’язку.

На завершення тренер запропонувала зразки уроків з використанням проєктної діяльності на уроках англійської мови у середній та молодшій школі.

Педагоги подякували спікерам за корисний  методичний  досвід, практичні лайфхаки з планування і використання проєктної діяльності на уроках англійської мови для подолання навчальних втрат, що  допоможе  їм успішно справитися з викликами сьогодення.

Від admin