23 жовтня 2025 року проведено онлайн – вебінар «Нейровправи як основа успішного старту учнів початкової школи». У роботі онлайн заходу взяли участь 35 вчителів.
Спікерами заходу виступили консультант Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяна ЛАЗАРЕНКО та Ольга САМОЙЛЕНКО, координатор міської динамічної творчої групи вчителів початкової школи, вчитель Одеського ліцею №89. Під час зустрічі розглянули використання нейровправ як інноваційного підходу до навчання та відновлення уваги учнів початкової школи.
«Увага та мозок»Як навчати ефективно, щоб учні не відволікались на все під час уроків?
На уроках нейровправи використовуються як спосіб переключення уваги, зняття напруги та підвищення ефективності засвоєння матеріалу. Нейровправи не тільки цікаві, а й неймовірно корисні — справжній фітнес для мозку!
Вони покращуючи увагу, пам’ять, моторику, координацію, знижуючи стрес та розвиваючи креативне мислення. Ці спеціальні рухові та сенсорні завдання стимулюють зв’язки між півкулями мозку, що полегшує засвоєння навчального матеріалу, покращує емоційну стабільність. А головне в учня формуються нейронні зв’язки головного мозку.
Під час заходу було здійснено презентацію та популяризацію педагогічного досвіду вчителів початкових класів Одеського ліцею №72 (Наталії Кузьмінської та Тетяни Кушніренко).
Виступаючими проаналізовано вплив нейровправ на розвиток когнітивних, моторних і соціальних навичок учнів початкової школи. Відмічено ефективність їхнього впровадження як на уроках, так і під час перерв для підвищення концентрації уваги, покращення пам’яті та зниження рівня стресу. Наведено приклади вправ, адаптованих до вікових особливостей учнів, які сприяють формуванню цілісного підходу до навчання через інтеграцію рухової та пізнавальної активності.
Отже, використання нейровправ на уроках та перервах у початковій школі є інноваційним і ефективним підходом, який сприяє всебічному розвитку учнів. Вони допомагають зберігати високу активність і зацікавленість учнів, розвивають їхні когнітивні, моторні та емоційні навички, а також створюють умови для гармонійного навчального процесу. Інтеграція нейровправ у практику початкової школи дозволяє формувати у дітей здорові навчальні звички, готуючи їх до успішного подальшого навчання та життя.










