Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 26 квітня 2023 року відбувся методичний воркшоп для вчителів іноземних мов «Сучасний відеоурок як метод попередження та подолання втрат у навчанні: вимоги, методи, засоби, прийоми та технічні цікавинки», у якому взяли участь 75 педагогів закладів загальної середньої освіти Приморського та Київського районів міста Одеси.
Мета заходу:підвищення фахової майстерності педагогів щодо підготовки якісних відеоуроків для попередження і подолання втрат у навчанні; удосконалення досвіду щодо розробки і оформлення відеоуроків як методично, так і технічно
На вебінарі розглянуто питання:
- Підготовка відеоуроків відповідно до Концепції НУШ та нормативних документів МОН.
- Дидактичні та методичні вимоги щодо побудови відеоуроків як методу попередження та подолання втрат у навчанні.
- Оформлення презентації до відеоуроку відповідно до вимог.
- Технічні аспекти щодо створення відеоуроків за окремими програмами: покроковий алгоритм (з досвіду роботи).
Під час презентації консультант КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Світлана Кривич окреслила вимоги щодо оформлення внутрішньої і зовнішньої сторін уроку та наголосила, що відео – уроки мають розглядатися в умовах сьогодення як ефективний метод попередження і подолання навчальних втрат. Відеоуроки такого формату мають відповідати Концепції Нової української школи, Державним стандартам базової середньої освіти, освітнім модельним програмам, вимогам щодо оформлення презентації. Особливий акцент зроблено на дидактичних та методичних вимогах, а саме: на структурі відеоуроків, на оголошенні теми і прогнозованих очікуваних результатів; на передбаченні в уроках детального пояснення навчального матеріалу і перекладу, пауз для виконання самостійної роботи і застосування відповідей до вправ, зв’язків між частинами уроку і руханки, підсумків уроку і рефлексії, пояснень домашніх завдань і використання зразків до них. Звернуто увагу також на естетику оформлення відеоуроків, відповідний шрифт, контрастність кольорів, чіткість зображень тощо. Щодо навчального матеріалу, вчителям рекомендовано використовувати матеріал підручників для 6 класів НУШ, які відповідають Державним стандартам та освітнім модельним програмам. Наголошено, що підготовка відеоуроків з іноземних мов для 6 класів НУШ здійснюється з метою надання допомоги учням закладів загальної середньої освіти в опануванні базовими знаннями відповідно до освітніх модельних програм у реаліях сьогодення.
У ході методичного заходу цікавий власний досвід щодо технічного оформлення відеоуроків у програмах Jambord, Google Slides, Gensally презентувала вчитель англійської мови Одеського ліцею № 38 Лариса Іщенко. Педагог зазначила, що ці програми є безкоштовними, оптимальними і доступними для кожного вчителя. Наприклад, додаток Google Slides дозволяє пришвидшити процес створення презентацій і робити менше помилок, Jamboard призначений для командної і спільної роботи, Genially – для створення інтерактивних завдань. Спікер окреслила основні етапи створення відеоуроків: етап підготовки (складання плану уроку, підбір матеріалів, скріншот фото, аудіо та ін.); конструювання (вибір ресурсів для презентації; самоперевірка відеоуроків та первірка разом з колегами); завершення роботи (запис, завантаження на YouTube). Акцент було зроблено також на вимогах щодо синхронізації звукового ряду і текстового компоненту, хронометражу та працездатності елементів навігації.
На завершення педагоги виявили бажання щодо участі у тренінгах з технічного оформлення відеоуроків, які запропонувала провести для колег і поділитись досвідом вчитель англійської мови Одеського ліцею № 38 Лариса Іщенко.
Захід пройшов у атмосфері співпраці та взаємоповаги. Учасники отримали методичні орієнтовні поради щодо підготовки відеоуроків та подякували організаторам і спікерам за змістовний методичний захід, який допоможе їм справитися з викликами освіти у реаліях сьогодення.