Наша мета полягає не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, в тому, щоб допомогти їм скоріше обходитись без нас.
К.О. Конраді
14 лютого 2023 року на платформі Google.Meet відбувся семінар для вчителів математики: «Інноваційні методи навчання в практиці викладання математики в умовах реалізації освітніх стандартів НУШ». який підготували та провели вчителі математики Одеського ліцею № 80.
Були розглянути наступні питання:
«Використання інноваційних технологій на уроках математики» – Стукаленко Ольга Валеріївна;
«Компетентнісно-орієнтований підхід до навчання на уроках математики» – Жовмір Олена Олександрівна;
«Математика, НУШ, досвід авторського пілотування» – Швецова Наталя Петрівна;
«Використання інтерактивних електронних зошитів LiveWorkSheets в практиці викладання математики в НУШ» – Шарапановська Наталя Григорівна.
Мета заходу: ознайомити учасників семінару з використанням інноваційної методики та сучасного підходу до навчання.
У своєму виступі Стукаленко О.В. приділила увагу характерним ознакам сучасного уроку, на якому присутній демократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де жоден з них не боїться висловлювати свою думку й доводити її. Звернула увагу слухачів на основні освітні тренди: зміна ролі вчителя та учня; персоналізація, адаптивне навчання; гейміфікація (включення учня до навчання за допомогою ігрових елементів); формуюче оцінювання, проектна діяльність та інше. На окремих прикладах уроків математики показала переваги онлайн-платформи Nearpod у мобільному навчанні.
Жовмір О.О. пригадала на що спрямоване компетентнісне навчання, як воно реалізується на практиці та чим відрізняється від класичного підходу. Пропонувала учасникам вирішити компетентнісні завдання з геометрії. Звернула увагу на питання оцінювання компетентностей. На думку вчителя, важливими є проблеми: «Як реалізувати педагогіку партнерства й не втратити дисципліну в класі? Як налагодити конструктивну співпрацю в класі за компетентнісного підходу?»
Що таке математична компетентність? Цьому питанню присвятила свій виступ Швецова Н.П., яка викладає математику у 5-х класах. З власного досвіду роботи за новими стандартами навела приклади видів діяльності з використанням різних онлайн-платформ: Google Classroom, LearningApps.org, EDUC.com.ua Сьогодні, коли будь-яку інформацію можна легко знайти в інтернеті, педагог як ніколи раніше повинен бути в курсі сучасних трендів викладання його предметів. Шарапановська Н.Г. у власній презентації розповіла про використання вебсервісу – LiveWorkSheets як конструктор інтерактивних робочих зошитів, які завдання можна створити за допомогою LiveWorkSheets та які дії повинні виконувати учні крок за кроком.
У XXI столітті безграмотним вважається вже не той, хто не вміє читати чи писати, а той, хто не вміє вчитися, доучуватися і переучуватися.
Елвін Тоффлер