Сучасні орієнтири НУШ, нові державні стандарти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.
Сьогодні увага наших освітян, особливо тих, хто працює в 5 класах, зосереджена на питаннях формувального оцінювання. Саме в ньому вбачається стратегія підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
Формувальне оцінювання– один з основних видів оцінювання. Як діяти вчителю, щоб оцінювання стало формувальним, які обрати ціннісні орієнтири, систему прийомів, техніки?
Ці питання обговорювалися під час проведення на платформі ZOOM вебінару для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури 21 вересня 2022 року. Тему заходу визначив час: «Послідовність діяльності вчителя під час формувального оцінювання у процесі навчання на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури. Техніки формувального оцінювання».Наразі це актуальне питання хвилює і педагогів, і учнів, і батьків.
Конкретними рекомендаціями, власним досвідом поділилася з колегами Тетяна Цимбал, учителька української мови та літератури Одеської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 16, учитель методист, співавторка модельної програми з української мови для 5 класу НУШ, тренерка курсів НУШ для вчителів-філологів. Тетяна Василівна акцентувала увагу на перевагах формувального оцінювання, його відмінностях від традиційного бального та позитивного впливу на мотивацію як дитини, так і вчителя. Ми не маємо порівнювати учнів між собою, виділяти кращих чи гірших. Досягнення дитини можна порівняти лише з її стартовими.
Більше ста учасників отримали додаткову інформацію щодо діяльності вчителя під час формувального оцінювання. Вебінар пройшов активно й цікаво.