06 лютого 2020 року на базі Одеського юридичного ліцею Одеської міської ради відбувся круглий стіл вчителів суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх шкіл м. Одеси на тему: «Вимоги до сучасного уроку історії в контексті загальної середньої освіти».
Мета заходу:
- визначити, яким є сучасний урок, що потрібно знати та вміти вчителю, щоб урок був результативним та продуктивним;
- довести, що урок – це не самоціль, а процес, який розвиває вміння і навички учнів ;
- визначити роль вчителя як фасилітатора, провідника та спостерігача, який створює можливість для учнів застосувати набуті навички для побудови нових знань.
У круглому столі взяли участь переможці міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020»: Герега О.Г., Круглова Г.І., Мазанов В.В. Модераторами заходу були: Войтович І.О., Долодаренко С.А., Паламарчук Г.В.
В ході круглого столу були розглянуті наступні питання:
- сучасний урок історії: реалії та перспективи;
- сучасний урок: сутність ,основа технології ;
На обговорення педагогічного загалу були винесені наступні проблемні питання:
- традиційне чи інноваційне навчання – чому надати перевагу? ;
- визначення мети та завдань уроку – прерогатива учителя? ;
- чи сприяють суб’єкт – суб’єктні відносини створенню комфортного психологічного клімату на уроці?;
- чи потрібна мотивація на кожному етапі уроку?;
- рефлексія – дань моді чи необхідний етап уроку?;
- конспект уроку – архаїка чи необхідність?
Результатом роботи круглого столу стало прийняття рекомендацій щодо структури сучасного уроку історії:
- чітко визначені цілі та завдання уроку;
- визначення типу уроку, органічний зв’язок всіх частин уроку;
- зв’язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;
- вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;
- оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.);
Рекомендації щодо техніки проведення уроку:
- певний ритм і темп уроку оптимальний для учнів класу;
- сприятливий психологічний клімат на уроці (взаємна доброзичливість, готовність учителя прийти па допомогу учневі і т. д.);
- взаємне співробітництво вчителя й учнів, педагогічний такт;
- використання різних видів діяльності учнів, підтримувати інтерес до уроку.