06 лютого 2020 року на базі Одеського юридичного ліцею Одеської міської ради відбувся круглий стіл вчителів суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх шкіл м. Одеси на тему: «Вимоги до сучасного уроку історії в контексті загальної середньої освіти».

Мета заходу:

  • визначити, яким є сучасний урок, що потрібно знати та вміти вчителю, щоб урок був результативним та продуктивним;
  • довести, що урок – це не самоціль, а процес, який розвиває вміння і навички учнів ;
  • визначити роль вчителя як фасилітатора, провідника та спостерігача, який створює можливість для учнів застосувати набуті навички для побудови нових знань.

         У круглому столі взяли участь переможці міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020»: Герега О.Г., Круглова Г.І., Мазанов В.В. Модераторами заходу були: Войтович І.О., Долодаренко С.А., Паламарчук Г.В.

В ході  круглого столу були розглянуті наступні питання:                                   

  • сучасний урок історії: реалії та перспективи;
  • сучасний урок: сутність ,основа технології ;

На обговорення педагогічного загалу були винесені наступні проблемні питання:

  • традиційне чи інноваційне навчання – чому надати перевагу? ;
  • визначення мети та завдань уроку – прерогатива учителя? ;
  • чи сприяють суб’єкт – суб’єктні відносини створенню комфортного психологічного клімату на уроці?;
  • чи потрібна мотивація на кожному етапі уроку?;
  • рефлексія – дань моді  чи  необхідний етап уроку?;
  • конспект уроку – архаїка чи необхідність?

         Результатом роботи круглого столу стало прийняття рекомендацій щодо структури сучасного уроку історії:

  • чітко визначені цілі та завдання уроку;
  •  визначення типу уроку, органічний зв’язок всіх частин уроку;
  • зв’язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;
  • вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;
  • оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.);

Рекомендації щодо техніки проведення уроку:

  • певний ритм і темп уроку оптимальний для учнів класу;
  • сприятливий психологічний клімат на уроці (взаємна доброзичливість, готовність учителя прийти па допомогу учневі і т. д.);
  • взаємне співробітництво вчителя й учнів, педагогічний такт;
  • використання різних видів діяльності учнів, підтримувати інтерес до уроку.

Від admin