30 вересня 2025 року в Одеському музеї геноциду «Територія пам’яті» за підтримки Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбулася важлива та змістовна панельна дискусія на тему «Бабин Яр – трагедія Другої світової війни». Захід, орієнтований на вчителів суспільствознавчих дисциплін міста Одеси, був присвячений актуальним питанням викладання тематики Голокосту та геноцидів, а також збереженню історичної пам’яті в нашому місті.

Панельна дискусія, організована з метою підвищення кваліфікації вчителів та посилення освітньої роботи зі збереження пам’яті про жертв Другої світової війни та Голокосту, розпочалась з відеозвернення директора Національного історико-культурного заповідника «Бабин Яр» Рози Тапанової (м. Київ), яка наголосила на важливості вивчення та осмислення трагедії Бабиного Яру для сучасної України та всього світу.

З привітальним словом до учасників звернувся кандидат філософських наук, Заслужений діяч культури України, голова правління «Одеський центр дослідження Голокосту» Павло Козленко. Він підкреслив ключову роль вчителів суспільствознавчих дисциплін у формуванні історичної свідомості молоді та протидії будь-яким проявам нетерпимості та заперечення злочинів минулого.

Дискусія була сфокусована на практичних аспектах роботи з чутливою історичною тематикою в учнівському середовищі. Учасники ознайомилися з успішним досвідом одеських колег у впровадженні музейної педагогіки та виховної роботи в історичній та громадянській галузі.  «Зберегти пам’ять – зберегти людяність: робота з дітьми у тематиці геноцидів», – так назвав свою доповідь про діяльність кіномузею «Пам’ять» заступник директора з НВР Одеського ліцею № 56 Костянтин Голобородов. Методичні рекомендації та кращі практики щодо коректного та емпатійного викладання теми Бабиного Яру та проблеми «Як говорити про Голокост зі школярами» представив учитель історії Одеського ліцею № 62 Ілля Лучинський. Проєктну роботу учнів як ефективний метод вивчення тематики Голокосту з власного досвіду презентувала заступник директора з НВР Одеського юридичного ліцею Анастасія Косарева. Було наголошено на важливості залучення учнів до дослідницької та творчої діяльності для глибшого розуміння уроків історії,  тоталітарних ідеологій, розвитку критичного мислення.

Особливий інтерес викликала у присутніх представлена нова методика роботи з текстом «графічний роман», яка збагачує учнів образним мисленням, розвиває творчий потенціал.

Учасники дискусії активно обмінювалися досвідом, ділилися викликами, з якими стикаються у своїй роботі, та отримали цінні практичні поради щодо інтеграції тематики Голокосту та геноцидів у освітній процес в сучасних умовах воєнного стану.

Від admin