26 серпня 2025 року відбувся інформаційно-методичний вебінар для вчителів історії з питань викладання предметів громадянської та історичної освітньої галузі в 2025/2026 навчальному році.

З основними вимогами щодо вивчення історії у 2025/2026 н.р. учителів міста ознайомила консультант КУ «ОЦПРПП» Тетяна Волковська. Актуальними напрямами цього навчального року визначені: продовження реформи НУШ – впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти в 8 класах; навчальний компонент: компетентнісний, діяльнісний, аксіологічній підходи, особистісно-орієнтована модель навчання; автономія учителя в зміні елементів змісту модельної програми та у виборі організаційних форм, видів, методів та засобів навчальної діяльності. Саме на це націлюють нормативні документи  МОН України 2024-2025 рр. Особлива увага на вебінарі була приділена концептуальним засадам громадянської та історичної освітньої галузі, які були конструктивно презентовані консультант КУ «ОЦПРПП» Оленою Драгановою.

На важливості застосування україноцентричного підходу до викладання історії, протидії російській пропаганді, особливостях війни пам’ятей та сучасної інформаційної війни акцентувала увагу учитель історії Одеського ліцею №49, кандидат історичних наук Інна Ходак.  Саме такий підхід при вивченні предметів громадянської та історичної освітньої галузі має бути дієвим засобом для формування національної ідентичності, протистоянню фальсифікаціям історичних подій.

На ключові моменти, зазначені в інструктивно-методичному листі МОН України від 13.08.2025 р. №1/16828-25 щодо понять та періодів середньовічної історії та історії Ранньомодерної доби, нові підходи в викладанні історії в 9-11 класах, зокрема, подій російсько-української війни, важливості уроків Другої світової війни акцентувала увагу керівник міської творчої групи учителів суспільствознавчих дисциплін, заступник директора Одеського юридичного ліцею Ірина Войтович.

Жвавий інтерес викликала презентація інструментарію організації змішаного та дистанційного навчання на навчальних платформах Всеукраїнської школи онлайн, Pi-stacja та викоритання ШІ на уроках історії Вадима Мазанова, учителя історії Одеського міжнародного ліцею «Стаді Екедемі Хай Скул». На власному досвіді він продемонстрував як можна використовувати штучний інтелект на уроках історії, деталізував практичні рекомендації для вчителів.

Учасники вебінару також були ознайомлені з переліком заходів:  конкурсів, педагогічних зустрічей, панельних дискусій, запланованих на І семестр 2025/2026 навчального року. Зворотнім зв’язком були пропозиції учителів щодо проведення науково-практичних семінарів з ряду актуальних питань.

Від admin