Учитель готується до хорошого уроку все життя… Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла.

В.О.Сухомлинський

З метою підвищення фахової майстерності вчителів з питань інноваційної методики викладання, ознайомлення з цікавими ідеями планування і проведення сучасного уроку німецької мови в умовах НУШ 26 березня 2025 року відбувся онлайн-тренінг за темою «Сучасний урок німецької мови в НУШ: сучасні вимоги, інтерактивні методики, практичні ідеї» , в якому взяли участь вчителі німецької мови закладів загальної середньої освіти міста Одеси.

Нова українська школа орієнтується, в першу чергу, на потреби здобувачів освіти, формування ціннісних орієнтирів та ключових компетентностей. Це школа, в якій кожній дитині комфортно навчатись і отримувати не тільки знання, а й уміння застосовувати їх в повсякденному житті. Тому робота сучасного вчителя іноземних мов сьогодні – це постійний пошук нових нетрадиційних ідей, інноваційних методик та практик, сучасних форм роботи для організації пізнавальної пошукової діяльності, здійснення партнерської взаємодії та комунікації, міжкультурного спілкування та національного самовираження.

Під час заходу педагоги удосконалювали професійні компетентності з питань планування і проведення сучасного уроку німецької в умовах НУШ, а саме: «Якісний урок німецької мови” в контексті НУШ: практичний аналіз основних вимог; цікаві ідеї для ефективного планування сучасного уроку: інтерактивні методики та практики; інтеграція ключових компетентностей і наскрізних умінь у навчальний процес; моделювання сучасного уроку німецької мови: складання плану відповідно до критеріїв Державного стандарту базової середньої освіти та модельної навчальної програми.

Спікером заходу виступила Тетяна Мережко, викладачка німецької та англійської мов, методистка Міжнародного освітньо – методичного центру Dinternal Education, співавторка курсу PERFEKT FÜR DIE UKRAINE.

Основна частина тренінгу була спрямована на іншомовне спілкування, інтерактивну роботу та міжособистісне спілкування, під час яких учителі набували професійних навичок щодо визначення структури сучасного уроку, використання інноваційної методики, моделювання уроку німецької в НУШ. Особливу увагу було приділено вправам та видам роботи з інтеграції ключових компетентностей та наскрізних умінь в сучасний урок німецької мови, таких як: критичне та системне мислення, творча діяльність та креативне мислення, ініціативність та конструктивне керування емоціями, розв’язання проблем та вирішення конфліктів, читання з розумінням та логічне обґрунтовування позиції тощо. Наголошено, що значну увагу необхідно приділяти моделюванню навчально-комунікативних ситуацій, проєктній роботі, рольовим іграм, що наближає процес навчання до реальних умов життєдіяльності. Аутентичні тексти є теж підґрунтям для організації невимушеного іншомовного спілкування здобувачів освіти, що є важливою метою вивчення іноземних мов. Виокремлено п’ять основних ознак успішного планування сучасного уроку: комунікація, діяльнісний підхід, формування життєвих компетентностей (наскрізні вміння), аутентичний матеріал, формувальне оцінювання.

Світлана Кривич, консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників зазначила, що сучасний урок в НУШ – це пошук, відкриття і осмислення істини в процесі спільної діяльності всіх учасників освітнього процесу, це «частина життя» кожної дитини, де вона набуває важливих навичок для успішного майбутнього.

Досвід, який представлено на вебінарі, став тим практичним кейсом, який допоможе педагогам ефективно організувати освітню діяльність на уроках німецької мови в Новій українській школі.

Зстріч відбулась у рамках реалізації проєкту «Діалоги з науковцями заради змін», запровадженого Комунальною установою «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».

Від admin