Згідно з планом роботи КУ «Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників на 2025 рік  21 січня 2025 року було проведено вебінар на тему: «Індивідуальна програма розвитку дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами: поради щодо складання і реалізації», в якому взяли участь педагогічні працівники, що працюють в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти міста Одеси.

Модераторка  заходу Лариса Янішевська,  консультантка  КУ «ОЦПРПП», ознайомила учасників  з планом проведення вебінару.

Спікерка заходу – практичний психолог Одеського інклюзивно-ресурсного центру №8 Яна СМІРНОВА презентувала деякі аспекти питання «індивідуальна програма розвитку», зі стандартизованою формою документу, етапністю його написання.

Основною умовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами в дошкільному навчальному закладі є індивідуалізація навчально-виховного процесу.

Індивідуальне планування навчально-виховного процесу починається з розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР), яка допомагає педагогічному колективу закладу пристосувати освітнє середовище до потреб дитини та забезпечити доступність навчальної програми.

Запорукою успішного навчання дітей з особливими освітніми потребами є запровадження в освітній процес індивідуальної програми розвитку із гнучкою варіативною структурою її компонентів, які б забезпечили навчання таких дітей у відповідності з їхніми можливостями та з урахуванням додаткових потреб. Створення індивідуальної програми розвитку у співпраці з батьками та іншими фахівцями все ще залишається актуальною практикою для педагогів, які працюють в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти.

Організація якісного інклюзивного навчання сприяє ефективному розкриттю потенціалу дітей з особливими освітніми потребами та забезпечує прогрес їхнього розвитку. І цей процес потребує постійного вдосконалення знань та навичок педагогів щодо роботи з дітьми цієї категорії та налагодження конструктивної співпраці з їхніми батьками.

Від admin