11 грудня 2024 року проведено онлайн-семінар «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення. Здоров’язберігаючі технології». У роботі онлайн заходу взяли участь 40 вчителів.
Спікерами заходу виступили консультант КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Лазаренко Т. І. та Самойленко О. Г., координатор міської динамічної творчої групи вчителів початкової школи, вчитель Одеського ліцею №89. Вони акцентували увагу вчителів на головному завданні сучасної загальноосвітньої школи – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях; зупинилися на питанні, як реалізувати компетентнісний підхід в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетентностей особистості.
Сучасний інформаційний простір постійно оновлюється інформацією, яку потрібно розуміти, усвідомлювати, тому знання спеціальних прийомів, методів, способів поліпшення процесу засвоєння нових знань та мнемотехніки будуть корисні вчителям, щоб навчити своїх учнів ними користуватися в житті.
Мнемотехніка – це ефективний метод запам’ятовування інформації шляхом використання певних прийомів та стратегій. Вона може бути корисною при освоєнні нових знань і навичок учнями.
У початковій школі учням доводиться запам’ятовувати багато правил, нових термінів, формул. Якщо доповнювати правила руховими елементами то тоді процес запам’ятовування перетворюється на цікаву гру або фізичну хвилинку. У учнів з’ являється упевненість у власних можливостях.
У практичній частині семінару вчителями початкових класів Одеського ліцею «Фонтанський» Лайтан О.П., Рожко Г.В., Дралевською Л.Б., Сербул О. Д. було продемонстровано та наведено приклади застосування у освітньому процесі початкової школи мнемотехніки з метою засвоєння учнями інформації.
Такі прийоми розвивають уяву та логічне мислення дітей. Формують навички роботи з точною інформацією, розвивають навички самонавчання. Учні звикають ставити перед собою навчальну мету та прагнуть досягти її. Засвоєння нової інформації перетворюється на цікавий захоплюючий процес.
У рамках проведення семінару з мнемотехніки, вчителі міста збагатили свої знання з використання освітньо-оздоровчих технологій в освітньому процесі, удосконалювали практичні навички роботи з дітьми.
Використовуючи природні можливості дітей , мнемотехнічні прийоми поліпшують засвоєння складної інформації та підвищують тривалість її зберігання.