Протягом квітня в закладах освіти територіальної громади міста Одеси відбувся комплекс заходів у рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти Як?». Вони були спрямовані на підвищення усвідомленості щодо ментального здоров’я серед учнів та педагогічних працівників.
1. Заходи для учнів:
- Дискусії та години спілкування: «Відповідальність як складова ментального здоров’я», «Повертаємось до школи. Ти як?», «Відновимо людину-людина відновить усе!», «Турбуюсь про своє здоров’я», «Поведінка та допомога в стресових ситуаціях», «Закони психологічного добробуту та розуміння», «Ми були! Ми є! Ми будемо!», «Емоції та їх враження. Психічне здоров’я». Навчальний день з учнями та вчителями розпочинається з питання: «Скажіть чесно як ВИ?».
- Психологічні хвилинки: «Ти як?» (ігри: «Паперовий безлад», «Струшуємо зайве», «Кулачки-силачі»), «Виявляємо доброту», «Знімаємося з «гачка», «Заземлюємося».
- Уроки з ментального здоров’я: «Життя- найбільший скарб», «Техніка релаксації: повільне дихання», «Вдячність» – міркували, що могли зробити , якби були чарівниками.
- Тижні за темами: «Стрес та тривога: як вберегти ментальне здоров’я?», «Щоб не марно в світі жити, треба, діти, вам дружити»
- Практичні заняття та тренінги: «Кола підтримки» – вправи на подолання стресу», « Все в наших руках!», «Я i моя самооцінка», «Ми разом», «Психічне здоров’я. Як його зберегти», «У світі казкових історій», «Подаруй посмішку», «Виготовлення книжки -пам’ятки помічника у стресових ситуаціях».
Також проведено психологічні заняття щодо збереження ментального здоров’я.
- Класні години, ігри та конкурси: «Техніки тілесної релаксації для зняття стресу, яка викликала посмішку», «Моє безпечне місце», «Збережи життя та здоров’я», «Стрес та тривога: як вберегти ментальне здоров’я?», «Як зберігати рівновагу під тиском стресу», конкурс аплікації «Хмарка настрою», «Вгадай, що я роблю», «Дещо нове». В початкових класах використовували під час занять ляльковий театр та розмальовки «Іскорки супер сили».
2. Заходи для педагогічних працівників:
- Тренінги: « Гармонійний розвиток півкуль головного мозку» (система розвитку інтелекту: уява, інтелект, пам’ять, моторика, увага, мислення, мовлення), «Коло підтримки».
- Заняття життєстійкості та психологічної самодопомоги з використанням інформаційних матеріалів та публікацій з майданчиків Всеукраїнської програми «Ти Як?».
- Дискусії: «Відповідальність як складова ментального здоров’я».
- Індивідуальні консультації з батьками та індивідуальні заняття з дітьми на основі результатів діагностики адаптації до школи.
- Психологічні консультації: створена можливість для учнів та педагогічного колективу звертатися до психолога для отримання консультацій та підтримки з ментального здоров’я.
3. Просвітницька робота:
- Шкільні бібліотекари провели позакласні заходи за темами: «Техніки тілесної релаксації для зняття стресу», «Як проявляється стрес», «Ментальне здоров’я. Як його зберегти», «Подорож до ментального здоров‘я», «Техніки тілесної релаксації для зняття стресу».
- Оновлення інформаційних матеріалів програми «Ти Як?» на сайтах закладів освіти. Проведено просвітницьку роботу серед учнів та вчителів.
- Участь у соціальних мережах: Розміщено теги та інформація програми на сторінках в соціальних мережах.
Психологами Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено заняття для заступників директорів з виховної роботи закладів освіти та керівників методичних комісій міста Одеси щодо першої психологічної допомоги: «Інформованість про травму. Навички психологічної підтримки». «Війна та система освіти. Втрата та горювання. Як розмовляти з дітьми на складні теми».
Триває реалізація загальноміського проєкту психологічної підтримки учасників освітнього процесу «Сильні разом!».
Продовжує свою роботу Одеський міський центр стресостійкості.