Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання в умовах НУШ
З метою вдосконалення фахової майстерності вчителів щодо впровадження формувального оцінювання в навчальний процес, використання інструментів та технік формувального оцінювання на уроках англійської мови 01 листопада 2023 року відбувся методичний воркшоп, у якому взяли участь 67 педагогів закладів середньої освіти міста Одеси.
Під час заходу було акцентовано увагу слухачів на актуальних питаннях щодо впровадження формувального оцінювання на уроках англійської мови: на сутності та перевагах формувального оцінювання; дієвих методичних прийомах і техніках, які допомагають мотивувати учнів до вивчення предмету, здійснювати зворотній зв’язок тощо.
Досвідом роботи з вищезазначеного питання поділилась Еліна Бойчук, викладачка англійської мови (кваліфікація CELTA), методистка Міжнародного освітньо – методичного центру Dinternal Education; експертка у сфері діджитальної освіти, учасниця міжнародних проєктів AIESEC, EVS та Canada.World.Youth.
На початку вебінару спікерка актуалізувала знання учасників щодо розуміння сутності і цінності формувального оцінювання, критеріїв успіху з різних видів мовленнєвої діяльності тощо. У ході практичної частини вчителі познайомились з алгоритмом дій із впровадження цього виду оцінювання; опрацювали методичні прийоми, інтерактивні техніки щодо здійснення формувального оцінювання на етапах отримання зворотного зв’язку, організації самооцінювання та взаємооцінювання, а саме: усні («Підсумуй, пригадай, запитай»), письмові (діаграма думок, інтелект-карти, вхідні-вихідні квитки), рухові (робота в парах, групах), креативні (індекс-картки) тощо.
Під час підведення підсумків було зазначено, що формувальне оцінювання потребує системності, новітніх підходів до організації навчального процесу й послідовної побудови нової культури оцінювання; і у центрі уваги на уроках мають бути діти і їхні індивідуальні потреби пізнання. Формувальне оцінювання підвищує мотивацію до вивчення предмета, розвиває вміння самостійно здобувати знання, допомагає учням надолужити прогалини та досягти кращих освітніх результатів.
Наприкінці заходу педагоги обмінялись думками щодо актуальної теми вебінару та подякували організаторам і спікеру за інноваційний методичний досвід, який стане у нагоді під час викладання англійської мови в Новій українській школі. Найактивніші учасники отримали в подарунок чотири сучасних підручника з англійської мови від Міжнародного освітньо -методичного центру Dinternal Education.
Реформа Нової української школи триває.