11 вересня 2023 року  на платформі Zoom
відбувся презентаційний меседж «Впровадження сучасної освітньої платформи HUMAN
з метою усунення прогалин у навчанні». До заходу приєдналися педагогічні працівники
закладів освіти м. Одеса, які зацікавлені проблемою подолання освітніх втрат.
Про власний досвід роботи розповіли педагоги Одеського ліцею № 65.

Гоцуленко Ірина Георгіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи відзначила ключові виклики освітнього процесу в умовах війни. Компенсація втрат у навчальному часі (пропущені навчальні заняття) найчастіше відбувалася через надання учням навчальних матеріалів (презентацій, відео, аналогічних навчальних занять онлайн) та завдань для самостійного опрацювання. Рідше проводилися групові й індивідуальні консультації, додаткові навчальні заняття. Утім складно оцінити, як часто реалізовувалися згадані заходи, з огляду на те, що більшість вчителів скаржилися на брак умов і можливостей: відсутність електрики та інтернету, брак вільного часу в учителів, різні часові пояси, небажання учнів і їхніх батьків виділяти додатковий час.

Результати анкетування вчителів та учнів показали деякі розбіжності в оцінці допомоги й підтримки для надолуження навчальних втрат. Найбільше учнів вказали, що отримували допомогу у вигляді додаткових завдань та навчальних матеріалів для самостійного опрацювання. Натомість учителі насамперед зазначали про індивідуальні та групові консультації, додаткові заняття, які проводили для учнів.

З огляду на те, що вчителі вказали на зменшення кількості учнів, які володіють уміннями, необхідними для самостійного навчання – уміння планувати час, організовувати свою роботу, самостійно виконувати завдання, здійснювати самооцінювання – надолуження навчальних втрат шляхом самостійного опрацювання навчального матеріалу може бути малоефективним для частини учнів.

Ірина Георгіївна запропонувала рекомендації для закладів освіти щодо компенсації втрат у результатах навчання учнів.

Вчитель української мови та літератури  Дима Ірина Георгіївна, розповідала про алгоритм надолуження освітніх втрат та ресурси, за допомогою яких можна розробляти  навчальний контент.

Табішяр Надія Юріївна, заступник директора з навчально-виховної роботи ознайомила слухачів з можливостями освітньої платформи HUMAN. Це комплексна робота закладу; об’єднання всіх учасників освітнього процесу; автоматизація обов’язків адміністратора; надання вчителям додаткових можливостей. Це цифровий помічник адміністрації школи. Платформа HUMAN надає можливість цифровізувати й централізувати освітні процеси; проводити моніторинг якості освіти в закладі та аналізувати рівень діяльності закладу; створювати власну шкільну соцмережу.

Висновки проведеної роботи зробила Завойко Наталія Олександрівна, директор Одеського ліцею № 65. Звернула увагу на наступне: перед тим, як запровадити платформу HUMAN  в освітньому процесі було  проведено навчання вчителів у серпні  ще минулого  року.  Сьогодні з впевненістю можна сказати, що кожен вчитель оцінив переваги цієї програми.

Від admin