З метою підвищення фахового рівня вчителів звикористання принципу наступності як однієї з обов’язкових умов неперервного навчання, обміну досвідом з попередження і подолання навчальних втрат на уроках англійської мови 29 серпня 2023 року відбувся методичний вебінар “З початкової школи в основну: принцип наступності як один із чинників попередження і подолання навчальних втрат з англійської мови в умовах НУШ”, у якому взяли участь 56 педагогічних працівників закладів середньої освіти міста Одеси.
Власним професійним досвідом щодо зазначеної теми поділилась досвідчена викладачка англійської мови, методистка видавництва Макміллан Едьюкейшн Інна Нестоїтер.
На вебінарі були обговорені питання щодо забезпечення наступності між початковою і базовою середньою школою під час вивчення англійської мови у ракурсі попередження та подолання втрат у навчанні, а саме: навчальні втрати і навчальні розриви як одна з основних проблем освіти в реаліях сьогодення; реалізація принципів наступності та перспективності на уроках англійської мови, алгоритм попередження і подолання навчальних втрат у 5 класах НУШ на етапі адаптації до навчання; попередження і подолання навчальних втрат на уроках англійської у 5,6 класах НУШ: форми, методи, прийоми, інструментарій (практичний блок).
На початку заходу було зосереджено увагу слухачів на актуальності принципів наступності і перспективності в умовах НУШ, використання яких під час освітнього процесу є умовою забезпечення якісної початкової і базової середньої освіти. Наголошено, що реалізація зазначених принципів у цих ланках освіти полягає у поступовості й послідовності впровадження чинних програм; будується на єдності, взаємозв’язку та наскрізної узгодженості мети, змісту, методів та форм організації освітнього процесу із здобувачами освіти.
Спікер Інна Нестоїтер опрацювала з учасниками питання щодо попередження і подолання навчальних втрат в період адаптації учнів 5 (6) класів НУШ, а саме: окреслила основні поняття щодо освітніх втрат, надала алгоритм надолуження недоотриманих знань та методичний інструментарій.
Під час майстер-класу спікер зосередила увагу на узгодженості змісту та очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах початкової і базової середньої школи НУШ; окреслила основні етапи (діагностика, аналіз, «лікування» – повторення, прискорення) щодо виявлення прогалин у знаннях з різних видів мовленнєвої діяльності та їх подолання; продемонструвала форми роботи і методичні прийоми щодо проведення діагностування (різні види тестів) та організації роботи над виявленими помилками; опрацювала з учасникам цікаві види завдань для повторення та закріплення вивченого матеріалу. Також порадила вчителям використовувати на кожному уроці парну форму роботи для реалізації комунікативної мети, а в кінці кожної теми – проєктну діяльність для формування ключових компетентностей НУШ.
На завершення Інна Нестоїтер підкреслила, що в умовах НУШ важливо мотивувати дітей на досягнення високого результату, враховувати їхні потреби, спиратись на сильні сторони школярів, підтримувати їх під час навчання; вчити працювати самостійно, аналізувати свою роботу, виявляти та виправляти власні помилки.
Захід пройшов конструктивно, цікаво. Вчителі отримали методичні поради, практичний досвід щодо навчання учнів на уроках англійської мови, які перейшли з початкової школи до 5,(6) класів НУШ, та подякували організаторам і спікерам за можливість підвищити фахову майстерність з актуальних питань викладання предмета.