15 серпня  2023 року на платформі Zoom відбувся вебінар для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти  «Керівництво процесом надолуження освітніх втрат у закладі освіти».  Спікер – Роскос Наталя Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Одеського економічного ліцею. У вебінарі прийняли участь понад 100 слухачів.

На початку були розглянути наступні питання:

  • навчальні втрати й навчальні розриви: сутність і взаємозв’язок (терміни, визначення, основні рекомендації);
  • як вимірювати навчальні втрати;
  • шляхи подолання;
  • стратегії надолуження освітніх втрат: які існують і які підтримують вчителі;
  • як компенсувати «освітні втрати»: рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти від МОН, фонду UNICEF та Державної служби якості освіти.

У другій частині свого виступу Наталя Олександрівна  розповіла про організацію роботи щодо надолуження освітніх втрат в  Одеському економічному ліцеї. 

  1. Аналіз ситуації: вчителі-предметники провели аналіз освітніх втрат на основі власних змін у календарних планах через фос-мажорні обставини,  поточних і підсумкових оцінок учнів, тестувань і анкетувань.
  2. Визначення пріоритетів: кожен вчитель визначив пріоритетні теми, розділи, а також індивідуальні освітні  втрати певних учнів.
  3. Ресурси: адміністрація разом з вчителями визначили, хто з вчителів з яких навчальних предметів і на яких онлайн платформах будуть проводити додаткові заняття.
  4. Розробка плану дій: складено розклади занять на червень, серпень.
  5. Реалізація заходів: проводяться заняття і індивідуальні консультації за графіком для учнів з низьким і середнім рівнем знань (рекомендовано), а також для всіх, хто бажає.
  6. Моніторинг та оцінка: постійно моніторити виконання плану. Якщо певні заходи не дають очікуваного результату, проводити можливі корективи.
  7. Залучиення батьків до процесу надолуження втрат. В травні проводилося анкетування ( онлайн) і обговорення на батьківських зборах серед батьків, щодо організації додаткових занять. За результатами було обрано форму, час та інші особливості проведення занять. Були дані індивідуальні  рекомендації по надолуженню освітніх втрат учням з низьким рівнем знань.
  8. Психологічна підтримка: звернути увагу на психологічний стан учнів та вчителів, які могли зазнати стресу через обмеження у навчанні. Надати можливість для консультацій чи психологічної підтримки. В закладі організовано постійну психологічну підтримку для учнів і батьків, працює віртуальний психологічний клас на платформі classroom для учителів https://classroom.google.com/c/NTQ5MzU1NDI4ODY1
  9. Оцінка результатів: по завершенні процесу (кінець серпня) провести оцінку досягнутих результатів.

Від admin