Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з’являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань
В.О. Сухомлинський
11 серпня 2023 року на платформі Zoom відбулося інтерактивне заняття на тему: «Використання інноваційних технологій при підготовці дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі». Понад 60 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти міста Одеса приєдналися до методичного заходу.
Мета заходу: показати наступність у роботі дошкільного закладу та початкової школи.
Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов’язаний з новим типом стосунків з оточенням (однолітками та дорослими), новим видом основної діяльності (навчальної, а не ігрової). У житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця «криза» виявляється в тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами.
Чим краще буде дитина підготовлена до школи психологічно, емоційно і інтелектуально, тим впевненіше вона себе відчуватме, тим легше у неї пройде адаптаційний період в початковій школі.
Готовність дитини до школи – це необхідний і достатній рівень психологічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі однолітків.
Вихователь-методист Одеського закладу дошкідьної освіти № 147 Лета Наталя Василівна розглянула структуру готовності дітей до шкільного навчання, яка складється із загальної та спеціальної. Звернула увагу на значення наступності у роботі закладу дошкільної освіти і Нової української школи. Навела алгоритм роботи та форми здійснення наступності.
Практичну частину заняття провела вихователь дошкільного закладу № 147 Мілошева Оксана Миколаївна. Нагадала висловлювання В.О.Сухомлинського «Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань».
Використання гри дозволяє розвивати навички письма, покращувати координацію рухів пальців, що є першим кроком до освоєння прописів за буквами та цифрами. Розвивати просторове мислення та сприйняття кольорів; увагу та пам`ять дитини; комунікативні навички дрібної моторики та закріплення кількісного рахунку; сприяти розвитку емоційного інтелекту, покращувати дрібну моторику, розвивати уважність у дітей тощо.Що ж є найважливішим при підготовці дитини до школи ?