За останні роки навчання у стресових умовах дуже постраждав освітній процес. Пандемія, війна, повітряні тривоги і блекаути ― усе це сильно вплинуло на навчання. Нині ми маємо справу з освітніми втратами, що означає будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного учня.
У першому півріччі 2022/2023 н.р. лише 15% закладів освіти працювали очно, 33% — дистанційно, 51% — змішано. Водночас учителі зазначають про погіршення результатів навчання учнів/учениць: про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах зазначають 57% педагогів, у містах — 44%, з іноземної мови — 52% та 47% відповідно, з математики — 45% та 40%, з інформатики — 37% та 25%. Ми бачимо, що поступово втрачаємо розумовий потенціал нашої молоді, тож необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації.
Саме тому зараз активно розробляють різні програми, які у перспективі допоможуть школярам і дошкільнятам засвоїти потрібні знання. Щоб підтримати такі ініціативи, МОН спільно з UNICEF Ukraine розробили рекомендації щодо організації програм із надолуження освітніх втрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій. Вони стануть основою для розроблення Національної стратегії з подолання освітніх утрат в Україні.