Довго сам учись, якщо хочеш навчити інших

Г.С.Сковорода

3 грудня 2022 року виповнюється 300 років від дня народження Григорія Савовича Сковороди – видатного українського просвітителя, філософа, педагога, письменника кінця ХVІІІ століття. Хто вивчав сторінки його життя, торкався творчої спадщини , той був зачарований його могутнім людським розумом.

Спадщина Сковороди має не лише історичний інтерес. Прогресивні ідеї видатного філософа-гуманіста золотими літерами вписані в історію української науки і культури ХVІІІ століття. Багато моментів у його етико-гуманістичній концепції співзвучні з сучасною епохою.

Г.С.Сковорода був педагогом народним у найглибшому розумінні цього слова. Він учив народ і вчився у нього. Вся його педагогічна теорія пройнята духом народності, ґрунтується на найкращих народних традиціях. Сковорода знав і багато в чому поділяв педагогічні ідеї і принципи мислителів античного світу, вітчизняних та західноєвропейських просвітителів ХVІІ – ХVІІІ століть. Йому була близька їхня мудрість, але при всьому цьому він увійшов в історію педагогічної науки як самобутній творець оригінальної концепції навчання та виховання.

Педагогічна теорія Сковороди – це сміливе передове вчення , що сприяло піднесенню на вищий ступінь педагогічної науки тодішнього  часу і сьогодення. Він порушив ряд найважливіших питань теорії навчального процесу, змісту, форм і методів навчання і розробив  власний механізм їх реалізації.

Тема: Використання педагогічної спадщини Г.С.Сковороди в навчальній і виховній діяльності закладів освіти.

Девіз:

Г.С.Сковорода був видатним педагогом-просвітителем, прогресивним народним учителем. Його ідеї про педагогічну, вчительську працю були для свого часу новим оригінальним словом у теорії виховання

В. Струбицький

Мета проєкту: розширити інтерес до праць Григорія Сковороди, поглибити знання освітян про педагогічні погляди,  теорію навчального процесу, форми і методи навчання, виховання загальнолюдської справедливості.

Завдання:

  • збір матеріалів (презентації,  розробки уроків та виховних заходів, проєкти, мапи, малюнки тощо) відповідної тематики та їх узагальнення;
  • розробка рекомендацій щодо реалізації та використання в педагогічній діяльності спадщини Г.С.Сковороди;
  • створення онлайн-бази кращого педагогічного досвіду та розміщення на сайті Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».

Тип: колективний

Учасники: педагоги, вихователі, учні

Предмет вивчення: педагогічна спадщина Г.Сковороди

Проблема: залучення педагогічної спільноти до  використання в освітній діяльності теорій навчання та виховання філософа-просвітителя.  

Актуальність: використання педагогічних теорій Григорія Сковороди у контексті  вимог сучасної освіти.

Освітній продукт: колективно створений проєкт, електронна книга «Лайфхаки від Сковороди».

Тривалість: один місяць

Художник Олег Лазаренко, Світ ловив мене, але не спіймав

Від admin