Довго сам учись, якщо хочеш навчити інших
Г.С.Сковорода
3 грудня 2022 року виповнюється 300 років від дня народження Григорія Савовича Сковороди – видатного українського просвітителя, філософа, педагога, письменника кінця ХVІІІ століття. Хто вивчав сторінки його життя, торкався творчої спадщини , той був зачарований його могутнім людським розумом.
Спадщина Сковороди має не лише історичний інтерес. Прогресивні ідеї видатного філософа-гуманіста золотими літерами вписані в історію української науки і культури ХVІІІ століття. Багато моментів у його етико-гуманістичній концепції співзвучні з сучасною епохою.
Г.С.Сковорода був педагогом народним у найглибшому розумінні цього слова. Він учив народ і вчився у нього. Вся його педагогічна теорія пройнята духом народності, ґрунтується на найкращих народних традиціях. Сковорода знав і багато в чому поділяв педагогічні ідеї і принципи мислителів античного світу, вітчизняних та західноєвропейських просвітителів ХVІІ – ХVІІІ століть. Йому була близька їхня мудрість, але при всьому цьому він увійшов в історію педагогічної науки як самобутній творець оригінальної концепції навчання та виховання.
Педагогічна теорія Сковороди – це сміливе передове вчення , що сприяло піднесенню на вищий ступінь педагогічної науки тодішнього часу і сьогодення. Він порушив ряд найважливіших питань теорії навчального процесу, змісту, форм і методів навчання і розробив власний механізм їх реалізації.
Тема: Використання педагогічної спадщини Г.С.Сковороди в навчальній і виховній діяльності закладів освіти.
Девіз:
Г.С.Сковорода був видатним педагогом-просвітителем, прогресивним народним учителем. Його ідеї про педагогічну, вчительську працю були для свого часу новим оригінальним словом у теорії виховання
В. Струбицький
Мета проєкту: розширити інтерес до праць Григорія Сковороди, поглибити знання освітян про педагогічні погляди, теорію навчального процесу, форми і методи навчання, виховання загальнолюдської справедливості.
Завдання:
- збір матеріалів (презентації, розробки уроків та виховних заходів, проєкти, мапи, малюнки тощо) відповідної тематики та їх узагальнення;
- розробка рекомендацій щодо реалізації та використання в педагогічній діяльності спадщини Г.С.Сковороди;
- створення онлайн-бази кращого педагогічного досвіду та розміщення на сайті Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Тип: колективний
Учасники: педагоги, вихователі, учні
Предмет вивчення: педагогічна спадщина Г.Сковороди
Проблема: залучення педагогічної спільноти до використання в освітній діяльності теорій навчання та виховання філософа-просвітителя.
Актуальність: використання педагогічних теорій Григорія Сковороди у контексті вимог сучасної освіти.
Освітній продукт: колективно створений проєкт, електронна книга «Лайфхаки від Сковороди».
Тривалість: один місяць