У наш час багато говорять про кризу читання. Сучасні учні початкової школи читають менше, ніж представник попереднього покоління учнів. Комп’ютерні ігри, інтернет, телебачення відволікають дітей від книг. Актуальність читацької компетентності на близьке майбутнє поки що під сумніви не підпадає. Читацька компетентність важлива не лише для успішного навчання у школі та вишах, але і в подальшому житті.
Як підняти інтерес до читання та сформувати його в початковій школі? Які ж важливі фактори успішності? Що є читацькою компетентністю учня початкової школи і як впливати на її розвиток?
Такі питання обговорювались учасниками під час проведення методичної вітальні «Формування читацької компетентності учнів початкової школи в умовах НУШ», організованої КУ«Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників». У роботі методичної вітальні взяли участь 79 вчителів. Захід проходив 19 січня 2022 року на платформі Zoom в онлайн-форматі.
З цих питань поділилися досвідом вчителі початкових класів Одеської СШ №69 І – ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови Одеської міської ради Одеської області: Рудько Г.С., заступник директора з навчально-виховної роботи (презентація«Актуальність розвитку читацької компетентності молодших школярів в умовах Нової української школи»), Коржан Н. Б. вчитель початкових класів (презентація «Розвиток читацької компетентності учнів»), Паланська І. В. вчитель початкових класів (презентація «Форми, методи, засоби розвитку читацької компетентності»).
Спікерами заходу виступили консультант КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Лазаренко Т.І. та Самойленко О. Г., координатор міської динамічної творчої групи вчителів початкової школи, вчитель Одеської ЗОШ №89.
Вчителі початкових класів Одеської СШ №69 І – ІІІ ступенів : Беліменко Н. О., керівник МК, сертифікований вчитель (презентація «Читання як передумова успішного життєвого поступу особистості»), Стукало Л.М., (презентація «Вправи для формування читацької компетентності молодших школярів») відмітили, що завдання вчителя початкових класів в умовах НУШ не тільки навчити свідомо, правильно, виразно читати, розуміти, аналізувати твори, але і формувати у дітей соціальні, морально-етичні цінності через художні образи літературних творів.
Розуміючи важливість окресленої проблеми, будемо продовжувати досліджувати її через пошук нових цікавих форм, методів, прийомів роботи з учнями.
Якщо учень каже: «Я люблю читати», «Я хочу читати», «Я не можу зупинитися, коли читаю», «Я хочу поділитися книгою або її змістом із друзями», — можемо говорити про те, що педагогічна мета з формування читацької компетентності досягнута.