Педагоги підвищують та удосконалюють фахову майстерність  

         У рамках ІV освітнього форуму 04 березня 2020 року на базі Одеського НВК «Гімназія № 2» відбулась педагогічна зустріч за темою «Формування ключових компетентностей учнів в умовах Нової української школи», в якій узяли участь учителі англійської мови закладів освіти міста Одеси та Одеської області, викладачі-тренери із США в Україні, методисти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

 Слід зазначити, що даний захід є продовженням ІІІ попереднього освітнього форуму, який проходив у грудні 2019 року за темою «Мотивація учнів до навчання – ключ до успіху», і є гарною традицією серед  учительської спільноти  міста  Одеси.

Освітня платформа для обміну досвідом учителів англійської мови створена за ініціативою КУ «Одеський методичний центр освітніх ініціатив» департаменту освіти та науки Одеської міської ради разом із заступником  директора даного закладу Оленою Уразовою.

Мета освітньої платформи: допомогти вчителям англійської мови зорієнтуватись у сучасному освітньому просторі; озброїти їх знаннями щодо інноваційної методики викладання предмету, щодо стратегій виховання сучасних школярів; сприяти особистісному та професійному розвитку педагогів, розвитку освітніх практик; мотивувати їх до безперервної самоосвіти та самовдосконалення.

На початку зустрічі методист КУ «Одеський методичний центр освітніх ініціатив» департаменту освіти та науки Одеської міської ради Світлана Кривич привітала учасників, визначила мету, напрямки діяльності заходу та наголосила на тому, що сьогодні головне завдання кожного вчителя – не бути байдужим до змін в освіті, бути цілеспрямованим та професійно загартованим, готовим до саморозвитку та самовдосконалення. Тільки сучасний творчий учитель спроможний сформувати компетентну, всебічно розвинену особистість, здатну орієнтуватись у глобальному Всесвіті, готову до ведення мирного діалогу, здатну бути конкурентоспроможним та гідним громадянином своєї держави.

Компетентність учителя не може бути вузько професійною: педагог має бути обізнаним у всіх сферах життя. «Щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла, ні на хвилю не відходячи від променів вічно осяяного сонця знань людської мудрості», – стверджував великий педагог  Василь Олександрович Сухомлинський.

Під час освітнього форуму  пройшли цікаві педагогічні майстерні, майстер-класи, тренінги із сучасних питань освіти,  спікерами яких були викладачі із США в Україні, вчителі міста Одеси та Одеської області.

Учасники освітнього майданчику опрацювали питання щодо впровадження елементів громадянської освіти у педагогічний контекст на уроках англійської мови  під керівництвом тренера Деніель  Алдавуд (США) «Права людини!: Ефективні шляхи впровадження у педагогічний контекст». Слухачі отримали корисний досвід, методичні поради, виконали практичні вправи.   

Участь у педагогічній майстерні Дрейпера Кірка «Використання відео для оптимізації уроків іноземної мови та розвитку критичного мислення» допомогла педагогам отримати методичні поради щодо обґрунтованого використання відео ресурсів на уроках англійської мови як засобу формування комунікативної, соціокультурної,  інформаційно-комунікаційної компетентностей школярів, розвитку критичного мислення на уроках англійської мови. Педагоги в інтерактивній формі визначали,  на якому етапі уроку, для чого і в якій формі необхідно використовувати даний вид роботи під час освітнього процесу; звернули увагу на раціональне  використання часу під час застосування відео ресурсів.

Участь у майстер-класах Наталії Базан (Авторська школа М.Гузика, м. Южне), Марії Донець (координатор проекту Vy.mova), Оксани Семенової (ОНВК “Гімназія № 2”),  Вікторії Черноіваненко, Романа Ващенко (ОНВК “Гімназія № 2”) дала можливість педагогам удосконалити знання щодо формування ключових компетентностей учнів під час розгляду важливих методичних тем: «Для чого використовувати рольові ігри на уроках англійської мови?», «Цікаві вправи на уроках англійської», «Використання критичного мислення щодо вирішення нестандартних ситуацій на уроках англійської мови», «Розвиток говоріння за допомогою  командних дебатів на уроках англійської мови» тощо.

Під час розкриття теми «Цікаві вправи на уроках англійської» тренер Марія Донець (координатор проекту Vy.mova) опрацювала з учасниками методи та прийоми щодо цілевизначення, мотивації та рефлексії освітньої діяльності учнів на  сучасному уроці.

У майстер – класі за темою «Використання критичного мислення щодо вирішення нестандартних ситуацій на уроках англійської мови» Вікторії Черноіваненко, Романа Ващенко (ОНВК “Гімназія № 2”) педагоги перейняли досвід з розвитку критичного та креативного мислення шляхом використання проєктної діяльності.

Майстер – клас Наталії Базан (Авторська школа М. Гузика, м. Южне) «Для чого використовувати рольові ігри на уроках англійської мови?» був спрямований на удосконалення навичок щодо розвитку комунікативної компетентності учнів за  допомогою рольових ігор та дослідницької діяльності.

Досвідом щодо використання дебатів на уроках англійської мови поділилась Оксана Семенова (ОНВК «Гімназія № 2»), виступивши з темою «Розвиток говоріння за допомогою командних дебатів на уроках англійської мови». Учасники отримали цікавий методичний досвід з використання даного інтерактивного методу на уроках англійської мови та відпрацювали  командну гру у групах.

Захід пройшов у атмосфері тісної співпраці, взаємоповаги та творчого пошуку.  

На завершення учасники освітнього форуму отримали сертифікати від представників посольства США в Україні та щиро подякували організаторам і спікерам за цікавий корисний захід.  

Шлях до сучасної освіти лежить через розвиток професійно важливих особистісних якостей педагога, формування й усвідомлення нових цінностей, оновлення знань, посилення здатності до їх практичного застосування.

Від admin