11 грудня 2025 року на платформі Zoom відбувся вебінар для вчителів історії та асистентів вчителів міста Одеси «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами на уроках історії. Практичні поради».
Модераторка заходу Тетяна Юраш, консультантка КУ «ОЦПРПП», ознайомила учасників з планом проведення вебінару.
Досвідом адаптування історичного матеріалу відповідно до індивідуальних потреб учнів, застосування методів та прийомів подачі інформації, використання наочності, які сприяють кращому розумінню складних тем поділилась спікер заходу: Анастасія ШУЛЯК, учителька історії ОДЕСЬКОГО ЛІЦЕЮ № 15.
У ході виступу Анастасії Олександрівни було визначено роль педагога у впровадженні інклюзивної освіти. Мова йшла про те, що саме вчитель є рушійною силою в реалізації інклюзивного навчання, адже він безпосередньо організовує освітній процес, створює сприятливе середовище для кожної дитини та забезпечує рівний доступ до знань, застосовує диференційовані та інклюзивні методики навчання, створює умови для активної участі кожної дитини в навчальному процесі.
У практичній частині семінару учасники ознайомилися з формами роботи вчителя з дітьми з особливими освітніми потребами, з перевагами інклюзивної освіти, з важливістю командної роботи. Спікерка поділилась з присутніми реальними методами та прийомами роботи, які сприяють реалізації інклюзивного навчання, їх ефективність, розвитку потенціалу дитини з ООП. Анастасія Олександрівна ознайомила колег з такими методами як: «Коло спілкування» або «Коло довіри», «Ситуація успіху», «Парна робота», «Групові завдання з розподілом ролей», «Дерево доброти», «Тренінги толерантності» та надала практичні поради щодо ефективної роботи з дітьми з ООП.
Під час інтерактивної дискусії вчителі мали змогу обговорити практичні аспекти застосування технологій, поділитися власними напрацюваннями та труднощами впровадження інклюзивного навчання.
Вебінар продемонстрував, що інклюзивна освіта — це спільна справа всього колективу, спрямована на реалізацію права кожної дитини на успіх, готовність педагогів працювати в інклюзивному середовищі, розвиваючи в учнів повагу, взаєморозуміння та доброзичливість.
Вебінар «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами на уроках історії. Практичні поради» допоміг вчителям поповнити знання щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.










