Диференціація на уроках німецької – ключ до успіху кожної дитини

З метою обміну досвідом щодо використання диференціації як засобу адаптації навчального процесу до індивідуальних потреб дітей, удосконалення знань із планування і проведення сучасного уроку німецької мови в умовах НУШ 15 жовтня 2025 року відбувся онлайн-тренінг для вчителів німецької мови за темою «Диференціація на уроках німецької – ключ до успіху кожної дитини».

На початку заходу консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич закцентувала увагу слухачів на індикаторах диференційованого підходу і на етапах його впровадження на уроках німецької мови в умовах НУШ. Було наголошено, що ознаками вищезазначеного підходу до навчання є врахування освітніх потреб дітей, їхніх слабких і сильних сторін, постійний моніторинг освітнього прогресу, зворотний зв’язок тощо. Важливими є окремі етапи в діяльності педагога: рефлексія, аналіз індивідуальних особливостей учнів і учениць, планування й використання особистісно – орієнтованих методів, удосконалення фахової майстерності.

Спікерка Тетяна Мережко, викладачка німецької мови, методистка Міжнародного освітньо-методичного центру Dinternal Education, співавторка методичних вебінарів і тренінгів, поділилась практичним досвідом щодо впровадження диференційованого навчання в освітній процес, а саме: як спланувати сучасний урок в Новій українській школі, щоб врахувати потреби, здібності, зацікавлення дітей й залучити кожного з них до активної діяльності; як спрямувати роботу на розкриття творчого потенціалу; як скорегувати методи, прийоми, інструменти відповідно до потреб здобувачів освіти, як мотивувати їх до навчання й отримання високого результату.

У практичній частині вебінару педагоги опрацювали методику, алгоритм роботи, різні види практичних завдань щодо використання диференційованого підходу в класі з різним рівнем підготовки дітей. Зосереджено увагу слухачів на окремих чинниках диференційованого підходу: на залученні всіх учнів і учениць до визначення мети та плану роботи на уроці відповідно до вимог НУШ, на використанні різних видів завдань за ступенем складності та самостійності виконання; на плануванні індивідуальних, парних і групових форм роботи із застосуванням правил та покрокової інструкції для міжособистісної комунікації тощо.

На завершення окреслено фактори, які покращують якість викладання предмета в сучасній школі, а саме: комфортне освітнє середовище, зростання довіри між вчителем і всіма учасниками освітнього процесу, орієнтація на потреби та здібності учнів і учениць, чіткі інструкції щодо форм роботи і виконання завдань, гарні позитивні результати.

Сподіваємось, що цікавий педагогічний досвід, який спрямований на залучення і мотивацію кожної дитини до навчання, допоможе педагогам реалізувати ідеї НУШ та підготувати здобувачів освіти до успішного сучасного життя.

Від admin