У жовтні 2024 року заклади освіти територіальної громади міста  Одеси активно долучилися до Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти Як?», організувавши комплекс заходів, спрямованих на підтримку психічного здоров’я учасників освітнього процесу.

1. Участь у Всеукраїнському флешмобі «Моментал» та Руханка сили: 10 жовтня, до Дня ментального здоров’я, колективи та здобувачі освіти м. Одеси долучилися до Всеукраїнського флешмобу «Моментал»  під час якого виконували вправу «Руханка сили». Ця ініціатива підтримана ГО «ДжуніорС», програмою «Ти як?» та ЮНІСЕФ покликана допомогти дітям у підтримці ментального здоров’я та розвитку емоційної стійкості.

2. Щоденні заходи з підтримки ментального здоров’я: педагоги та психологи проводили щоденні зустрічі для учнів:

  • Ранкові кола, де діти могли вільно виражати свої емоції та обмінюватися думками.
  • Вправи на стабілізацію емоційного стану, які допомагали дітям краще розуміти та керувати своїми емоціями.
  • Заняття з елементами арт-терапії (малювання, аплікація, ліплення), що дозволяли учням виразити свої почуття через творчість.

3. Індивідуальні консультації: психологи надавали індивідуальні консультації для учнів, батьків та педагогічних працівників, особливо з питань тривожності під час воєнних дій, адаптації, управління стресом та вирішення конфліктів. Ці консультації допомагали розробити рекомендації, що враховували особисті потреби кожної дитини.

4. Тематичні психологічні заняття: для різних вікових груп було організовано серію психологічних занять, які включали:

  • Психологічний практикум «Моя мрія» для педагогів.
  • Психологічні заняття «Море хвилюється…» для 5 класу, «Книга мого життя» для 10-Б класу, «Міць гори» для учнів 6-х класів, спрямовані на розвиток особистості та управління емоціями.

5. Інтерактивні вправи та майстер-класи: проведено інтерактивні вправи, такі як «Щоденник настрою» та «Коло підтримки», спрямовані на покращення емоційного благополуччя учнів. Для педагогів організовано майстер-клас «Усвідомленість на уроці: як зняти напругу», що надав практичні інструменти для створення комфортного емоційного середовища під час навчання.

6. Тренінг «Управління емоціями та стресом», де учні та педагоги ознайомилися з техніками контролю емоцій, які сприяють розвитку ментальної стійкості та впевненості та  семінар- тренінг «Терапія грою: як допомогти дітям і собі через імпровізацію та драму», учасники мали змогу освоїти практичні вправи, спрямовані на роботу з тілом і рухами, що сприяє емоційному благополуччю та покращенню соціальної адаптації.

7. Челендж «День добрих справ», у рамках челенджу учасники освітнього процесу щодня виконували позитивні дії, що зміцнювало колективний дух і сприяло емоційній підтримці.

8. Психологічний кіно-клуб «Фільм про мене» учасники переглядали фільми та аналізували сюжети з точки зору психології, що допомогло краще зрозуміти себе та свої емоції.

9. В рамках акції «Година відкритих розмов» учасники мали змогу поділитися своїми емоціями та обговорити важливі питання у відкритому та підтримуючому середовищі.

10. Флешмоб «Ранкове коло вдячності» сприяв створенню позитивного настрою на день та допомагав учасникам висловлювати вдячність одне одному, що позитивно впливало на колективний моральний стан.

11. Дискусія «Ментальне здоров’я – ключ до успіху» Проведена дискусія допомогла учням зрозуміти, що ментальне здоров’я є важливою складовою успішного життя, розвитку особистості та досягнення цілей.

12. Для батьків організовано лекції на теми розпізнавання стресу у дітей та емоційного здоров’я родини. Лекції були спрямовані на надання практичних порад з підтримки дітей у складних життєвих ситуаціях.

13. Інформаційна підтримка для всіх учасників освітнього процесу.        Для забезпечення доступу до інформації та корисних порад із ментального здоров’я на сайтах навчальних закладів та в соціальних мережах публікувалися матеріали програми «Ти Як?», QR-коди з інформацією, а також рекомендації для батьків та педагогів.

Від admin