Долаємо навчальні втрати на уроках німецької мови.
З метою обміну досвідом щодо виявлення та подолання навчальних втрат з предмета 30 вересня 2024 року відбувся методичний воркшоп «Навчальні втрати в реаліях сьогодення: причини, наслідки та шляхи подолання на уроках німецької мови», в якому взяли участь учителі німецької мови закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
На вебінарі було розглянуто наступні питання: оцінювання результатів навчання в 5-7 класах НУШ за новими вимогами як засіб виявлення прогалин у знаннях з предмета та визначення кроків для їх подолання; складання плану дій щодо надолуження навчальних втрат після проведення діагностики для організації системної роботи; використання інноваційних методів та прийомів, освітніх ресурсів для попередження і надолуження втрат у навчанні».
На початку заходу консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич зосередила увагу слухачів на особливостях оцінювання в 5-7 класах НУШ за новими критеріями: оцінювання «для навчання» і під час навчання (формувальне), підсумкове оцінювання за групами результатів відповідної галузі, оцінювання для корегування освітнього процесу і покращення результату; право закладів освіти на вибір форм, методів і способів оцінювання в умовах академічної свободи (Наказ МОН від 02.08.2024 № 1093, лист МОН від 30.08.2024 № 1.1/15776 – 24).
Під час практичної частини власним досвідом роботи поділилась Тетяна Мережко, досвідчена викладачка німецької та англійської мов, методистка Міжнародного освітньо – методичного центру Dinternal Education. Спікерка опрацювала з педагогами питання щодо виявлення і подолання навчальних втрат з німецької мови, а саме: як визначити наявність прогалин і глибину проблеми в знаннях з німецької мови; які методи, прийоми, типи завдань та ресурси будуть ефективними в її вирішенні; як попереджати і надолужувати втрати протягом навчального року, запобігаючи перевантаження учнів і вчителів; як спланувати системну роботу в цьому напрямку.
Було визначено види навчальних втрат (в знаннях, комунікації, мотивації та ін.), опрацьовано методику щодо виявлення їх та подолання під час вивчення різних лексичних тем (Погода, Київ, Покупки, Транспорт), сучасний інструментарій (мапа думок, асоціативна карта, флеш-картки, питання-відповіді, ігри); надано корисні ресурси для опрацювання граматичних тем тощо.
На завершення педагоги подякували спікерам за корисну інформацію та цікавий сучасний досвід з вищезазначеної проблеми, які допоможуть їм у підготовці і проведенні уроків німецької мови в реаліях сьогодення.
Бажаємо успіхів, миру і добра!