22.02.2024 на платформі ZOOМ відбувся інформаційно-методичний вебінар для вчителів суспільствознавчих дисциплін «Діяльнісний підхід на уроках історії в умовах змішаного та дистанційного навчання як засіб успішного формування розвиненої та соціалізованої особистості учня».
Під час вебінару вчителі історії Одеського ліцею № 13 Антонюк Г.Ю. та Жеванік Т.В. поділилися практичним досвідом застосування діяльнісного підходу на уроках історії, розглянули особливості використання методу усної історії та інтерактивних онлайн-сервісів в практиці роботи.
Використання діяльнісного підходу на уроках історії створює необхідні умови для розвитку умінь школярів самостійно мислити, обирати матеріал, аналізувати, успішно здійснювати пошук способів вирішення практичних завдань, формує здібності до командної роботи та інтеграції в соціумі.
Спікер Антонюк Г.Ю охарактеризувала метод усної історії, що дозволяє вийти за межі підручнику, ознайомитися з регіональною специфікою історії, опанувати нові форми навчання, відкрити учням погляд на історію, що відрізняється від офіційного, розвиває критичне мислення; надала практичні рекомендації з використання методу усної історії в проектній діяльності, що є одним з шляхів, за допомогою якого можна підвести учнів до самостійного розмірковування про історію.
Спікер Жеванік Т.В. ознайомила учасників вебінару з інтерактивними онлайн-сервісами, що допомагають формувати просторову компетентність, а саме:
- застосунком Google Earth, що дозволяє знаходити, відзначати, коментувати та оцінювати різні об’єкти на зображенні земної кулі з досить високою точністю та створювати мультимедійні проекти з будь якої теми;
- інструментом для створення інтерактивної карти StoryMap JS;
- багатофункціональним інструментом Wordwall для створення інтерактивних справ, які можна відтворювати на будь-якому веб-пристрої.
Використання онлайн-сервісів на уроках історії забезпечу візуалізацію навчального матеріалу, концентрацію уваги, сприйняття минулого як цілісної картини існування людства у часі та просторі.