25 жовтня 2023 року відбувся вебінар на тему: «Формування та розвиток екологічної культури учнів на уроках природничих дисциплін, та в позаурочний час», в якому взяли участь вчителі біології, хімії, географії.
Мета: ознайомити вчителів природничих предметів з власним досвідом організації активної роботи учнів під час освітнього процесу.
Спікер заходу – Котович Тетяна Миколаївна, вчитель географії Одеського ліцею №49 Одеської міської ради ознайомила з напрямками роботи вчителів природничої методичної комісії, проектом над яким працюють.
Спікер заходу- Воскобойнікова Людмила Вікторівна розкрила питання екологічної наскрізної лінії на уроках.
Спікер – Соломіна Ніна Романівна ознайомила з досвідом участі вчителів в МАН, конкурсах, проєктах.
Спікер – Кристат Нонна Олександрівна презентувала досвід роботи творчої групи вчителів з питань співпраці з громадськими організаціями та позашкільними закладами.
Спікер – Пастухова Наталя Вікторівна висвітлила позаурочну роботу шкільної спілки екологічного парламенту «Паросток», роботу з профорієнтації.
Ефективне екологічне виховання школярів передбачає оптимізацію змісту неперервної екологічної освіти всіх вікових груп школярів, висвітлення екологічних питань у процесі вивчення окремих предметів, використання внутрі – та міжпредметних зв’язків
Педагоги акцентували увагу на основних аспектах роботи кожного напрямку. Поділилися власним досвідом організації активної роботи учнів на уроках природничого циклу.
Сучасна екологічна ситуація в світі та Україні зокрема загострюється з кожним днем. Забруднення атмосфери шкідливими викидами, тисячі тон сміття, знищення цілих екосистем через вирубування лісів, розорювання, будівництво, шкідлива радіація та випромінювання, військові дії — далеко не повний перелік тих техногенних факторів, які негативно впливають на екологію, здоров’я людини.
Результатом екологічного виховання має бути сформована екологічна культура людини, що характеризується різнобічними глибокими знаннями про навколишнє середовище (природне та соціальне), наявністю світоглядних ціннісних орієнтацій щодо природи, екологічним стилем мислення, життя і відповідальним ставленням до природи та свого здоров’я, набуттям умінь і досвіду вирішення екологічних проблем (насамперед на місцевому та локальному рівнях), безпосередньою участю у природоохоронній роботі, передбаченням можливих негативних наслідків природо перетворювальної діяльності людини.
Тому роль природничих знань у формуванні екологічної компетентності важко недооцінити!