«В епіцентрі усіх дій з подолання освітніх втрат та освітніх розривів мають бути здобувачі освіти, вчителі та батьки як замовники освітніх послуг»

Вебінар для вчителів української мови та літератури «Виклики часу: долаємо освітні втрати» 5 жовтня н.р. пройшов у форматі «трибуни думок». Розуміючи актуальність проблеми, переймаючись шляхами її вирішення, своїми міркуваннями, пропозиціями та практичними порадами з цього питання поділилися вчителі-філологи міста.

 На сьогодні в арсеналі педагогів існує величезна кількість різних пропозицій, рекомендацій, мейнстримів   від усіх причетних до цього питання. А як долають освітні втрати та прогалини в знаннях  учителі-практики? Дізнаємося від наших спікерів.

На думку Савицької Вікторії Анатоліївни,  вчительки української мови та літератури Одеського ліцею «Надія» процес надолуження навчальних втрат не тільки  триває постійно, а його досліджують і вивчають. Серед запропонованих вчителькою   інструментів надолуження – чотиривуха модель, яку запозичено у австрійських колег і  наразі Вікторія Анатоліївна  апробує її зі своїми учнями та поділиться з часом з колегами. Також акцентовано увагу на самоконтролі та самооцінюванні.  

Методичну скарбничку для діагностики освітніх втрат  запропонувала  Кулик Тетяна Степанівна, вчителька історії  Одеського   ліцею № 118.  Коноваленко Лариса Вікторівна і Бабченко Олена Лозимівна,  вчителі української мови та літератури Одеського  ліцею «Маріїнський» розповіли колегам про вимірювання навчальних досягнень  шляхом тестування та організацію групових занять з учнями для надолуження прогалин. Вчителька зарубіжної літератури цього ж начального закладу Барбашова Тетяна Борисівна розповіла про використання на своїх уроках методу «Калейдоскоп», який дієво допомагає під час вивчення та повторення матеріалу.

Тихохід Ірина Станіславівна, вчителька української мови та літератури Одеського  ліцею № 9,  вже декілька років поспіль  використовує для усунення освітніх прогалин  на уроках української мови та літератури, наразі в 5 класах, картки самооцінювання.

Варто зазначити, що всі спікери зосереджували увагу на підтримці емоційного стану учнів, а також спілкуванні та взаємодії з батьками.

Розмова триває. Запрошуємо до трибуни думок  вчителів, які запропонують свої методики, поділяться практичним досвідом,  таким  необхідним сьогодні в подоланні навчальних втрат.

Учасники зустрічі дякували колегам за змістовні та цікаві виступи, особисті лайфхаки, які свідчать про бажання вчителів, їх обізнаність, професійний досвід у вирішенні питання, що обговорювалося.

Замість підсумків – Лайфхак вебінару від колег: «Радимо педагогам створити карту опорних знань із кожного предмета та класу. У ній має бути зазначено головні знання з кожного предмета за певний клас ( це та основа знань, якою повинен володіти учень, і без них він не зможе навчатися у наступному класі» О.Г.Максютіна, керівник міської творчої групи вчителів-філологів.

Від admin