Освітні (навчальні) втрати (learning loss) — це будь-яка втрата знань, умінь, навичок і/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через великі прогалини або паузи в навчанні конкретного учня. Вони можуть бути спричинені: пропусками занять, неефективним викладанням, плановими перервами в освітньому процесі (канікули), незапланованими перервами в навчанні, пов’язаними із соціальними кризами, природними катаклізмами тощо.
Нині освітяни розробляють Українську стратегію компенсації освітніх втрат. Прогалини в навчанні у багатьох дітей почалися ще за часів карантину. А навчатися в умовах війни ще складніше. Сама собою ситуація не виправиться.
Для того, щоб подолати освітні втрати, слід проводити діагностичні оцінювання для визначення зон, що потребують додаткової уваги, скласти план надолуження навчальних втрат на основі проведеної діагностики, використовувати потенціал платформи «ВШО» для організації змішаного та дистанційного навчання, використовувати методи, прийоми і форми активного навчання.
Питання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах буде розглянуто під час проведення вебінару для вчителів української мови та літератури за темою «Загальні принципи та шляхи надолуження освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах» 7 вересня серпня 2023 року о 14:00 на платформі Meet.
Спікер заходу – Затворницька Владлена Юріївна, вчителька української мови та літератури Одеського ліцею №30.
Посилання для участі в заході: https://meet.google.com/stz-sbtf-ayy