Кожна дитина і доросла людина унікальні та особливі по-своєму. Якщо ми говоримо про інклюзивну освіту, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». Хто це може бути: діти з інвалідністю; діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах; діти-сироти; діти з дислексією (порушення, за якого людині важко читати), дисграфією (порушення, за якого людині складно писати) чи дискалькулією (порушення, виражене в нездатності людини до рахунку, розв’язання математичних задач);діти, позбавлені батьківського піклування та інші. Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.
Саме цій темі був присвячений онлайн – тренінг «Подолання освітніх втрат для дітей з особливими освітніми потребами на уроках математики» для вчителів початкових класів, проведений 17 серпня 2023 року КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Мета тренінгу: розширити знання педагогів, сформувати вміння адаптуватись і легко знаходити контакт із дітьми з особливими потребами, активізувати особистісний потенціал та оптимально реалізовувати креативний підхід у нестандартних ситуаціях. У роботі онлайн заходу взяли участь 68 вчителів.
Під час зустрічі цікаво та змістовно виступили вчителі початкових класів Одеського ліцею №13, щодо використання практичних інструментів, що допоможуть учителю оптимізувати матеріал, а дітям з особливими освітніми потребами легше його засвоїти:
- Баландіна І.В., вчитель початкових класів, керівник МК вчителів початкових класів, тренер НУШ (Тема: «Освітні втрати та освітні розриви»);
- Лісаковська Н.М., вчитель початкових класів; Оболяніна Г.О., асистент вчителя (Тема: «Дієві методи подолання освітніх втрат для дітей з ООП в 2-ому класі»);
- Козіцька Н.М., вчитель початкових класів; Бєрюкова А., асистент вчителя (Тема: «Дієві методи подолання освітніх втрат для дітей з ООП в 3-ому класі»);
- Загородна І.В., вчитель початкових класів вчителя (Тема: «Дієві методи подолання освітніх втрат для дітей з ООП в 4-ому класі»).
Під час тренінгу спікерами було доступно викладено як теоретичний, так і практичний матеріал, який неодмінно стане корисною родзинкою для вчителів початкової школи під час уроків з особливими дітьми.