З метою підвищення професійної майстерності педагогів щодо навчання учнів за змішаною формою, вдосконалення досвіду з використання цифрових технологій на уроках іноземних мов 15 червня 2023 року відбувся методичний захід “Цифрові інструменти сучасного вчителя іноземних мов під час навчання онлайн та офлайн”, в якому взяли участь учителі іноземних мов закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Цифрові технології у сучасній освіті – це не тільки технічний засіб навчання, а й сучасне освітнє середовище, яке відкриває нові можливості щодо проєктування індивідуальних освітніх траєкторій, переходу від використання простих електронних ресурсів до їх створення. Цифрове освітнє середовище потребує нових форм і методів роботи, нових підходів, тому педагог стає не лише носієм знань, а й провідником у цифровому просторі.
У кожного вчителя є «свої» цифрові інструменти, які він використовує у в умовах онлайн і офлайн, але основними критеріями для їх застосування є відповідність поставленим методичним цілям для отримання очікуваних результатів, універсальність, інформаційна безпека тощо.
Під час презентації інтерактивної студії фахівця вчитель англійської мови Одеського ліцею № 38, керівник МК вчителів іноземних мов Лариса Іщенко поділилась досвідом що налагодження взаємодії членів МК за допомогою ресурсу Google Workspace (для обміну педагогічним досвідом; організації взаємодопомоги з питань проведення предметних тижнів та методичних семінарів; планування і проведення сучасних уроків іноземних мов тощо).
Упродовж заходу, під час майстер-класу, вчителі опрацювали безкоштовні інтерактивні сервіси для використання на уроках в режимах онлайн і офлайн: Jamboard від Google, який допомагає залучити до процесу навчання всіх дітей на уроці, передати власні ідеї та опрацьовувати цікаві креативні рішення спільними зусиллями у реальному часі; Genially – призначений для створення яскравих інтерактивних плакатів, презентацій, виставок, вікторин та інших цифрових матеріалів; «мікрофон» – для створення голосових коментарів щодо перевірених завдань.
Особливе зацікавлення у слухачів викликала інформація щодо використання штучного інтелекту під час вивчення англійської мови.
Спікер зазначила, що використання штучного інтелекту може допомогти вчителю швидко створювати будь-які завдання на урок, а учням – виконувати їх під час навчання та визначати попередній рівень підготовки. Спікер зазначила, що штучний інтелект можна використовувати в освітньому процесі як помічника вчителя для створення персоналізованого навчального середовища та забезпечення зворотного зв’язку з учнями.
У ході обговорення було акцентовано також увагу слухачів на вирішенні проблеми щодо навчальних втрат: принципах подолання, формах організації освітнього процесу в умовах війни, алгоритмі надолуження навчальних втрат тощо.
Цифрові інструменти, які були опрацьовані на методичному заході, допоможуть вчителям створити інтерактивні тести для діагностування недоліків у навчанні, оптимізувати навчальний процес, мотивувати учнів до вивчення іноземних мов, організувати повторення матеріалу у рамках вивчення нових тем, залучити кожну дитину до процесу навчання в умовах онлайн та офлайн.
На завершення педагоги подякували організаторам та спікеру за корисний цікавий досвід та практичні поради, які допоможуть їм під час навчання в реаліях сьогодення.