Відповідно до плану роботи КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 21 грудня 2022 року на платформі Zoom відбувся методичний воркшоп для вчителів англійської мови за темою «Впровадження ідей Нової української школи в освітній процес за результатами пілотування нового Державного стандарту та модельних освітніх програм з іноземних мов у 5 класах», в якому взяли участь 30 педагогів закладів загальної середньої освіти міста Одеси
Мета заходу: підвищення професійної компетентності педагогів з питань організації освітнього процесу у 5 класах НУШ; обмін досвідом щодо викладання англійської мови за новими Державних стандартами та модельними освітніми програмами
Під час вебінару було акцентовано увагу слухачів на важливих питаннях організації освітнього процесу відповідно до нових Державних стандартів та модельних освітніх програм з іноземних мов у 5 класах НУШ, а саме:
- «Нові підходи щодо організації освітнього процесу у 5 класах Нової української школи»
- «Впровадження ідей Нової української школи в освітній процес (з досвіду роботи ) :
- «Особливості організації навчання на уроках англійської мови відповідно до нових Державних стандартів та модельних освітніх програм у 5 класах Нової української школи»;
- «Основні виклики щодо створення нового освітнього середовища»;
- «Використання сучасних освітніх ресурсів та інструментів для здійснення формувального оцінювання з англійської мови під час онлайн – навчання в умовах НУШ (практична частина).
На початку заходу консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич зупинилась на питаннях щодо вимог нових Державних стандартів та модельних навчальних програм з іноземних мов; щодо змін в організації навчання, оновлених підходах до оцінювання результатів навчання учнів.
Спікер, Юлія Кирилова, вчитель англійської мови Одеської ЗОШ № 26, тренер Британської ради, поділилась досвідом щодо впровадження нових Державних стандартів та модельних освітніх програм з іноземних мов у 5 класах НУШ за результатами участі у пілотному проєкті, а саме: як організувати сучасний урок англійської мови; як створити нове комфортне освітнє середовище; як побудувати систему формувального оцінювання.
Педагог наголосила, що в умовах НУШ вчителю важливо встановити доброзичливі взаємини з учнями й підтримувати індивідуальну траєкторію розвитку кожної дитини, використовувати прозорі та зрозумілі стратегії реагування на поведінку школярів, а також залучати учнів до спостереження за власними діями та самооцінювання.
Зміни в підходах до оцінюванні в Новій українській школі теж потребують уваги. Формувальне оцінювання має бути системним, ґрунтуватися на певних ціннісних орієнтирах, будуватися на змістовній взаємодії між учнем, учителем і батьками. Такий вид оцінювання має на меті дати учасникам освітнього процесу зворотний зв’язок щодо їхньої діяльності: дітям – як покращити результат навчання, вчителям – як відкоригувати підхід до роботи.
Під час практичної частини Юлія Кирилова опрацювала з учасниками сучасні онлайн – інструменти для здійснення формувального оцінювання в умовах дистанційного навчання, а саме:
Flippity – для створення інтерактивних вправ; Liveworksheets – для розміщення, виконання та автоматичної перевірки будь-якого виду завдання (тести, відеозавдання, аудіювання, завдання з відкритою відповіддю); ISLCollective – для підготовки цікавих завдань із застосуванням навчальних відеофільмів різної тематики. На завершення учасники заходу обмінялись думками щодо впровадження ідей Нової української школи в освітній процес і подякували організаторам та спікерам за цікавий корисний досвід.