9 вересня 2021 року відбувся онлайн –освітній консалтингдля вчителів початкових класів за темою «Організаційно-методичні аспекти роботи початкової школи в 2021/2022 н.р. Як оцінювати учнів 1 – 4 класів у школі». Захід проведено за ініціативою КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Мета заходу – підвищення педагогічної майстерності педагогів, прагнення до саморозвитку, обмін досвідом з метою удосконалення форм і методів роботи з дітьми в НУШ; обговорення, пошук і визначення найбільш ефективних шляхів становлення нової української школи, її орієнтація на освіту для життя.
У даному заході взяли участь 89 вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади міста Одеси.
На початку онлайн — зустрічі консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Лазаренко Тетяна Іванівна та Самойленко Ольга Геннадіївна, координатор міської динамічної творчої групи вчителів початкової школи, вчитель Одеської ЗОШ №89 говорили про новий зміст шкільної освіти; навчання на компетентнісній основі; сучасні технології навчання; виховання громадянина України.
Жданова Людмила Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи ОЗОШ № 1 звернула увагу педагогів на підходи оцінювання учнів початкової школи в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання згідно наказу МОН України від 13.07.2021 року №813 «Методичні рекомендації щодо оцінювання навчання учнів 1–4-х класів».
Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1–4-х класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1–2-х класах — вербальною оцінкою, у 3–4-х класах — або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.
Короленко Олена Петрівна, Долінська Світлана Іванівна та Соловьова Уляна Євгенівна, вчителі початкових класів ОЗОШ №1 зупинились на обговоренні орієнтовної рамки оцінювання результатів навчання учнів 1–4-х класів, яка дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання.Про проведення діагностувальних робіт у початкових класах розповіла Макалюк Ріта Анатоліївна, вчитель початкових класів ОЗОШ №1.
Необхідно також враховувати, що учні 4 класу продовжують другий цикл початкової освіти. Він передбачає інтегративно-предметну основу організації освітнього процесу зі зменшенням у ньому частки ігрових методів відносно проблемно-пошукових, дослідницьких та інших методів навчання. Ця особливість зумовлює певні організаційні зміни та вибір методик, які створюють для учня ситуацію самостійного вибору, вияву відповідальності й ініціативності, критичної оцінки, здатності в команді вирішувати проблеми.
Вчитель початкових класів ОЗОШ №1 Бурлака Світлана Михайлівна, підготувала добірку різноманітних корисних матеріалів, вправ та завдань, презентували власний досвід з теми «Інтеграція у проєктній діяльності учнів НУШ». Наприкінці заходу під час неформального спілкування учасники мали змогу поставити питання, що їх хвилюють та обмінятися власним практичним досвідом.